Belianes, tornar a començar
Al polígon de Belianes shaurà de fer una nova reparcel·lació i una nova urbanització |
Nous terrenys, nous propietaris
Abans de la revisió del POUM, el polígon 3, de 24,5 hectàrees, ja tenia enllestit el projecte de reparcel·lació i sestava a punt daprovar el durbanització. Algun dels propietaris ja treballava en el projecte de les futures naus industrials que havia de construir. Ara això ja no val. Lincrement de la superfície que tindrà el polígon sud de Belianes, que passa a tenir 38,5 hectàrees, comporta uns canvis importants, ja que sincorporen nous terrenys i nous propietaris a aquest polígon. Aquests nous terrenys provenen del que havia de ser un vial que delimitava la part sud de Belianes i uns altres duna part de lanterior polígon 2. Segons explica el regidor dUrbanisme, Joan Recasens, quan es va fer lanterior partició, lany 1999, es va fer sense tenir molt clar per on passaria la via del tren. Ara, com que ja tenim definida la via del tren i aprofitant la revisió del Pla General, shan fet dos sectors completament diferents que cadascun es compensa per si mateix.
Compensació bàsica
Lanterior projecte shavia de desenvolupar per cooperació, és a dir, amb lAjuntament com a impulsor del projecte. Això sha variat i el desenvolupament ha passat a ser per compensació bàsica. Per Recasens això no ha de suposar cap problema, ja que, segons explica, més del 50% dels propietaris hi estan interessats, entre ells lAjuntament, que també és un dels propietaris de dins daquest polígon. Ara per ara ja hem fet un parell de reunions i estem esperant que lempresa que va fer el projecte del que era Belianes 3 ens passi un pressupost del que costaria fer un nou projecte. Com que aquesta empresa ja té força feina feta vam pensar que una part es podria aprofitar. Ara bé, si triguen massa a passar-nos el pressupost o la proposta que ens fan no ens sembla adequada, buscarem una altra empresa denginyeria, però la idea que tenim és que estigui fet tot el projecte coincidint amb laprovació del Pla General. La intenció de lAjuntament és que al cap de poc que saprovi el Pla General també saprovi el projecte de reparcel·lació i el durbanització i poder començar les obres. El regidor dUrbanisme confia poder començar a urbanitzar a mitjans de lany que ve. Algun dels propietaris ha manifestat a Revista Cambrils el seu escepticisme i no creu que abans de quatre anys es pugui fer res en aquest polígon.
El polígon nord
El polígon nord, per la seva banda, ha quedat encaixonat en una franja de terreny que es troba entre lautopista i la futura línia ferroviària. Les 24,3 hectàrees que tenia lanterior polígon 2 han quedat reduïdes a 8,7 hectàrees de lactual polígon nord. Aquest polígon, segons ha manifestat el regidor dUrbanisme, Joan Recasens, no es podrà desenvolupar fins que no estigui feta la via del tren. Tindrà dues pastilles edificables que estaran separades per una gran plaça central que farà daparcament a prop de lentrada. Làrea de protecció que tindrà el sistema ferroviari és de 70 metres a banda i banda, mentre que la zona de protecció de lautopista és de 50 metres. Això no vol dir, però, que no es pugui construir dins daquestes zones; el que vol dir és que sha de demanar el permís corresponent als responsables daquestes infraestructures per fer-ho.§ La nova via fèrria, una muralla de 17,5 metres dalçada§
A la zona de la futura estació del tren, que sha de construir a la zona esportiva municipal, les andanes estaran situades a 13 metres dalçada, tal i com ja apuntàvem en la Revista Cambrils del passat mes de maig. Si a això hi sumem els 4,5 metres de marquesina que hi haurà en un tram daquesta estació ens dóna una alçada, en alguns punts, de 17,3 metres. El regidor dUrbanisme nespecifica alguns detalls, segons el projecte que ens han enviat, les andanes tenen 450 metres de longitud i 6 metres damplada. Van des de pràcticament el dipòsit municipal daigua fins a passar la riera dAlforja. Hi haurà una marquesina de 100 metres de longitud i de 4,5 metres dalçada màxima. En alguns llocs hi haurà una alçada de 17,5 metres, una alçada similar a un edifici de 6 pisos dalçada. Evidentment, aquesta infraestructura ens canviarà el paisatge.