Medi ambient
«Cambrils, Qualitat Ambiental», una campanya per promoure el civisme, la cura dels espais públics i el respecte al medi ambient
Ahir es va fer la presentació de la campanya que vol fer de Cambrils un model de qualitat ambiental
L'Ajuntament va presentar, ahir, la campanya de sensibilització cívica "Cambrils, Qualitat Ambiental" que serà visible al carrer cap a finals d'aquest mes de novembre. Es tracta d'una ambiciosa campanya integral que pretén conscienciar i comprometre la ciutadania sobre les bones pràctiques, el civisme, la cura dels espais públics, la bona gestió dels residus, la no contaminació i el respecte al medi ambient sota el repte dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Ho van fer en roda de premsa l'alcalde Oliver Klein, el regidor de Serveis i Medi Ambient, Josep M. Vallès; el responsable i creatiu de l'empresa de comunicació i publicitat Basora i Basora, Pere Basora, i el biòleg i ambientòleg Anton Aymemí. Van donar detalls d'aquesta campanya, de la seva imatge i de les accions de comunicació, formació i suport que es portarà a terme durant els propers mesos a través de l’empresa Secomsa.
Fer de Cambrils un model de qualitat ambiental
La campanya busca un compromís comú amb la ciutadania per afrontar els nous reptes de futur i les amenaces del canvi climàtic. Amb aquest objectiu, s’ha creat una marca que va més enllà de la transmissió de valors de qualitat i excel·lència de Cambrils com a municipi de referència i que s’integrarà en tots els àmbits de la gestió municipal que potenciïn les accions relacionades amb els ODS. La imatge i els missatges es basen en exemples reals de persones i col·lectius de Cambrils sobre temes relacionats amb les activitats econòmiques, l’energia, l’aigua, la gestió dels residus, la inclusió, la convivència, el civisme als espais públics o els animals de companyia. A partir d’aquests casos, la campanya interpel·la a la ciutadania a fer que Cambrils sigui un model de qualitat ambiental.
Oliver Klein: "Ens feia falta aquest segell de qualitat ambiental"
L’alcalde va explicar que "Cambrils, Qualitat Ambiental" és una campanya de sensibilització integral molt desitjada i ambiciosa, fruit d’un llarg procés de creació i una aposta decidida, que va dirigida directament a la ciutadania per demanar la seva col·laboració en temes de civisme i sostenibilitat vinculats als ODS i l’Agenda 2030 de l’Assemblea de les Nacions Unides. "Cambrils és reconeguda a nivell turístic, de qualitat de vida, de ciutat saludable i verda i ens feia falta aquest segell de qualitat ambiental que perdurarà en el temps per anar tots junts en aquest àmbit tan important", va afirmar.
Josep M. Vallès: "L’incivisme és una despesa no sostenible que no ens podem permetre"
En una mateixa línia es va expressar el regidor de Serveis Generals i Medi Ambient, Josep Maria Vallès, que va demanar el compromís de la ciutadania per tirar endavant una campanya que incideix en els valors positiu. Segons va dir, "la participació de la ciutadania és imprescindible per poder complir els objectius marcats", ja que "l’incivisme és una despesa no sostenible que no ens podem permetre". El regidor també va destacar algunes accions que està portant a terme l’Ajuntament que s’identifiquen amb el nou segell de qualitat com la prova pilot de recollida comercial porta a porta o el projecte "Viu la Posidònia".
Una visió integral dels valors de qualitat ambiental
Per la seva banda, el responsable de l’empresa de publicitat Basora i Basora ha explicat com es va gestar la campanya des que va arribar l’encàrrec a l’agència i es va decidir anar més enllà del servei de neteja i recollida amb una visió més integral i la incorporació dels valors de qualitat ambiental associats directament al municipi. "Es tracta de fer aflorar atributs que Cambrils ja té perquè tota la ciutadania ho valori i agafi el compromís", va assegurar.
Finalment, el biòleg i ambientòleg que ha ideat els missatges va explicar que la campanya trasllada els ODS a una escala local i propera, creant objectius propis i concrets de Cambrils, perquè la ciutadania s’hi identifiqui fàcilment, es pugui sentir orgullosa del municipi i sàpiga què pot fer a nivell individual o col·lectiu per protegir el medi ambient.
L’Apunt
Campanya de cartelleria al carrer, difusió del missatge, merxandatge i accions formatives
Els missatges de la campanya es difondran a través d’una quinzena de creativitats –cartelleria– protagonitzades per persones cambrilenques sobre diferents temes que es promocionaran amb banderoles, cartelleria a les instal·lacions públiques i publicacions a les xarxes socials, entre altres. A més, el segell amb el logotip servirà per identificar els establiments compromesos, es podrà veure en vehicles del servei de recollida i neteja, i s’utilitzarà per retolar instal·lacions amb missatges específics com l’estalvi d’aigua a les dutxes. També es crearan elements de marxandatge com pins identificatius i bosses per reconèixer les persones més compromeses.
A banda de les accions de comunicació, la campanya preveu sessions formatives i de suport pels diferents Departaments de l’Ajuntament per identificar els projectes municipals que s’ajustin als principis dels ODS. La marca també es vincularà a totes les accions d’entitats sectorials i socioculturals locals en aquest àmbit per reconèixer les bones pràctiques com a valors positius de Cambrils i convertir-les en referència.