Educació
Més de 150 mestres i professors de matemàtiques participen en una jornada didàctica a l'escola Guillem Fortuny
Durant la matinal es va comptar amb alguns dels millors experts i expertes en didàctica de les matemàtiques d'arreu de Catalunya que van parlar de la implementació del nou currículum
L'escola Guillem Fortuny va acollir, aquest passat dissabte al matí, una jornada adreçada a professionals de l'educació en l'àmbit de les matemàtiques. De fet, durant la matinal es va comptar amb alguns dels millors experts i expertes en didàctica de les matemàtiques d'arreu de Catalunya. L'esdeveniment, que va comptar amb més de 150 professors i metres, va ser organitzat per l’Associació de Mestres i Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM), amb la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, el Departament d’Educació de l’Ajuntament de Cambrils i l'escola Guillem Fortuny.
Xavier Roca: "Estem promovent l'educació matemàtica a l'escola primària"
Tal com va explicar el president de l’Associació de Mestres i Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM), Xavier Roca, a revistacambrils.cat, "aquesta és la jornada anual d'educació matemàtica de l'Associació de Mestres i Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals, és a dir, l'associació de professors i mestres de la demarcació de Tarragona. Cada any fem una jornada d'educació matemàtica i enguany vam decidir fer-la a l'escola Guillem Fortuny perquè estem promovent l'educació matemàtica a l'escola primària ja que sempre s'havia adreçat més a l'educació secundària. Amb la col·laboració de l'escola Guillem Fortuny, l'Ajuntament, el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp i algun patrocinador hem muntat la jornada aquí amb la participació de ponents d'arreu de Catalunya". Sota el títol "Què és el nou currículum?", el tema central de la jornada va ser la seva implementació i tots els aspectes pedagògics que se’n deriven. Segons Roca, "hi ha una mica d'inquietud al respecte i hem volgut donar resposta a això".
Tallers de geogebra, matemàgia, pensament computacional i ensenyament competencial
Per encetar la jornada, hi va haver un acte de benvinguda a càrrec de l'alcalde Oliver Klein, la regidora d'Educació, Ingrid Duch i els presidents de les diferents associacions matemàtiques participants. Després va tenir lloc la conferència plenària inicial, a càrrec de Lluís Mora, un dels millors en didàctica matemàtica de Catalunya. Tot seguit es va muntar una primera franja de tallers simultanis –distribuïts en les diferents aules– per a professors i mestres tant d'Infantil, com de Primària, Secundària i Batxillerat. "Hem treballat temes de projectes, avaluació, competències. També s'han fet tallers de Geogebra, matemàgia, d’aplicacions per al pensament computacional com Snap, de caixes i situacions d’aprenentatge i d’avaluació i ensenyament competencial" va detallar Roca.
A mig matí hi va haver un espai per a l'esmorzar i també es va instal·lar unes taules amb materials de matemàtica manipulativa per tocar les matemàtiques. Després van seguir els tallers simultanis amb diferents temàtiques. Finalment, Cecília Calvo i Laura Morera van cloure la jornada amb una conferència plenària en la què van aprofundir sobre els reptes i les oportunitats que el nou currículum brinda.
Prop d'un 50% dels inscrits eren mestres de primària
El president de l’Associació de Mestres i Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM) es va mostrar molt agraït de poder fer aquesta activitat a Cambrils, un municipi que ja ha acollit diferents esdeveniments matemàtics com el "Fem matemàtiques", la "Setmana de les Matemàtiques" o el "Museu de les Matemàtiques". A més, cal destacar que gairebé un 50% dels inscrits van ser professors de primària, "tot un èxit". Segons va afirmar Xavier Roca, "s'ha volgut incidir molt en l'educació a primària. És important donar-li valor a l'educació matemàtica en aquesta etapa".