Medi ambient
Cambrils, Dénia i Eivissa presenten les principals accions del projecte «Viu la posidònia»
Amb un pressupost d'1,1 milions d'euros, la iniciativa pretén crear propostes turístiques al voltant d'aquesta planta oceànica que creix al mar Mediterrani
Els alcaldes Cambrils, Oliver Klein; de Dénia, Vicent Grimalt, i d'Eivissa, Rafael Ruiz, van anunciar aquest passat dimarts en una roda de premsa a Dénia, la posada en marxa del projecte per la creació d’experiències turístiques "Viu la posidònia", que desenvolupen conjuntament els tres municipis. Les accions s’iniciaran el 2023, després de l’elaboració d’un pla de treball conjunt presentat a Eivissa a principis d’estiu i d’haver aconseguit més d’un milió d’euros de fons europeus pel seu desenvolupament.
"Viu la Posidònia" ha estat seleccionat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, dins del programa "Experiencias Turismo España". La proposta encapçalada pel triumvirat mediterrani va ser una de les 36 aprovades de les 237 presentades, confirmant l'interès que ha despertat el projecte al Ministeri d'Indústria Comerç i Turisme pels seus valors de sostenibilitat, mediambientals i de revalorització d'un recurs natural únic. Amb un pressupost total de 1.157.780 euros, "Viu la posidònia" té per objectius la creació de propostes turístiques al voltant d'aquesta planta oceànica que tants beneficis aporta a la qualitat de l'aigua, a la conservació de les platges i a la riquesa i varietat d'espècies marines.
Primera jornada de treball a Cambrils
En col·laboració amb els principals actors, empreses i interlocutors cambrilencs, des de l'Ajuntament i el Patronat de Turisme de Cambrils, es durà a terme una primera jornada de treball per posar els fonaments del projecte. L’alcalde, Oliver Klein, ha destacat les línies de treball de la proposta, que són la innovació, la integració i la comunicació, passant també per fer un gran esforç en la sensibilització a favor d'aquest recurs natural encara molt desconegut tant per la ciutadania com pels turistes. La regidora de Turisme, Yolanda Burgos, que també ha participat en les diferents reunions de treball a Dénia entre els representants dels tres consistoris, ha explicat que el municipi ha començat una etapa molt interessant i engrescadora amb el treball conjunt i la suma de sinergies com a premissa imprescindible per avançar.
Exposició "Joies de la posidònia" a Madrid, el proper mes de gener
Durant la roda de premsa es va projectar un vídeo de les praderies de posidònia de la zona del Cavet de Cambrils, enregistrat i produït per l'empresa cambrilenca Glups Diving, participants en el projecte des dels seus inicis. Entre les primeres actuacions conjuntes, la més destacada serà una exposició col·lectiva d'art i posidònia "Joies de la posidònia" a Madrid el mes de gener, coincidint amb les dates de la Fira Internacional de Turisme (FITUR). L’artista cambrilenc David Callau acollirà la mostra a la seva galeria del barri madrileny de Salamanca i hi col·laborarà amb pintures realitzades amb posidònia. L'exposició inclourà també obres de ceràmica de Dénia elaborades amb aquesta planta singular, i exclusives joies dissenyades per artistes eivissencs inspirades en la posidònia.
Gastronomia i posidònia, cartelleria o abalisament; principals accions
Un altre dels punts comuns entre els tres municipis serà la vinculació de gastronomia i posidònia. En aquest sentit, ja s'està treballant per fer una presentació compartida a la fira gastronòmica Madrid Fusión, en la qual participen les tres destinacions turístiques. La instal·lació de cartellera informativa a les platges, campanyes entre la població o l’abalisament de zones amb presència de posidònia són altres accions contemplades en el full de ruta del projecte, que aniran implementant-se durant l’any que ve.
L’Apunt
El projecte "Viu la posidònia"?
El projecte, presentat el passat mes de maig a Eivissa, vol ajudar a conèixer la posidònia que pobla els fons marins i contribuir a sensibilitzar la població que aquestes plantes que arriben a les platges són prova de la salut del litoral i una garantia que les nostres platges continuaran sent un lloc privilegiat. "
Viu la posidònia" busca crear productes turístics concret al voltant de propostes que ja porta a terme cada població. Així doncs, es pretén construir un producte comercialitzable per part dels operadors, atractiu tant per la ciutadania com pel turisme, diferenciador, d'alt valor afegit ambiental, integrable en els programes de màrqueting d'agents turístics locals i que associï a la marca turística de les tres ciutats valors com ‘eco’, ‘natural’, ‘sostenible’ i ‘singular’.