Informació general

Aparcament

Els departaments de Mobilitat i d'Urbanisme busquen solars per «injectar places d'aparcament»

Segons va explicar el regidor de Mobilitat, David Chatelain, s'està treballant en la possible adquisició de sòl per adequar nous aparcaments dissuasoris

Per Berta Ruiz

Solar d'aparcament, situat davant del Teatre Auditori, on properament s'ha d'iniciar una nova construcció immobiliària
Solar d'aparcament, situat davant del Teatre Auditori, on properament s'ha d'iniciar una nova construcció immobiliària | Berta Ruiz

"És evident que Cambrils no disposa de grans parcel·les on es puguin ubicar grans aparcaments, per tant, hem de buscar solucions que, probablement, impliquen l'adquisició de sòl per a poder instal·lar aquests pàrquings dissuasoris. En aquest sentit, tant el regidor d'Urbanisme, Enric Daza, com jo, estem treballant en la ubicació –que tenim algunes possibles ubicacions disponibles–, així com la forma de poder finançar aquestes adquisicions per injectar aquestes places d'aparcament. Esperem que això sigui en la major brevetat possible". Amb aquestes declaracions donava resposta el regidor de Mobilitat, David Chatelain, a una pregunta formulada per ERC al darrer plenari sobre la progressiva reducció de places d'aparcament.

Concretament, la portaveu d'ERC, Camí Mendoza, es va referir al solar que hi ha situat davant del recinte del Teatre Auditori. Temps enrere ja es va reduir l'espai d'aparcament per la construcció d'un bloc de pisos que ja està pràcticament enllestit i, ara, properament, es preveu que s'iniciï una nova promoció de pisos al costat en l'espai actual d'aparcament. Segons va dir Mendoza: "en aquest aparcament sembla que començarà l'obra en breu. En la totalitat d'aquest aparcament teníem unes 300 places. Quina és la previsió del govern de com substituir aquestes places en d'altres espais o com ho pensen reconduir?".

JxC pregunta pels criteris de pagament a la zona blava

En matèria de mobilitat, el regidor de JxC també es va adreçar al regidor David Chatelain per preguntar-li el següent: "per què durant la temporada baixa de la zona blava es paga de dilluns a dissabte al migdia que, és quan majoritàriament, és usada pels cambrilencs i, en canvi la tarda dels dissabtes i durant tot el diumenge que –és quan hi ha més afluència de vehicles– i més problemes d'aparcament és totalment gratuït? No ho entenem. Aquesta mesura perjudica cambrilencs i cambrilenques. Ens poden dir quin és el criteri utilitzat?".

David Chatelain: "Creiem que és normal i defensable que es mantingui el criteri de deixar els dissabtes tardes i els diumenge sense tarifació a les zones blaves"

Sobre aquesta qüestió, el regidor de Mobilitat va explicar que, "respecte als criteris de l'aplicació de les zones blaves no és res de nou que, la seva finalitat, és la de rotació, principalment, en les zones comercials. Dissabte a la tarda i diumenge tot el dia no és consideren 'comercials', però a nivell de Cambrils tenim la particularitat de la seva oferta de restauració. Entenem que aplicar la zona blava de dilluns a diumenge també seria excessiu. Tot i això, estan tots els escenaris oberts i hem d'esperar a la finalització de les obres de la rambla de Jaume I. Això també comportarà un període de transició perquè també s'hauran d'ajustar els carrers de Pau Casals i de Colom perquè han patit moltíssim l'impacte de les obres i l'increment de circulació. S'hauran de fer algunes intervencions en aquests carrers i també s'hi està treballant conjuntament. Hem d'esperar a la finalització per veure la implementació definitiva. Creiem que és normal i defensable que es mantingui el criteri de deixar els dissabtes tardes i els diumenge sense tarifació a les zones blaves".

Comenta aquest article