Informació general

Correus adquirirà un nou local per millorar el servei al municipi

Per Judit Pinazo



Oficina de Correus de Cambrils, a l'avinguda de Josep Vidal  i Barraquer
El creixement de la població al municipi obliga que molts serveis s'hagin d'anar adaptant a aquest increment d'habitants per poder continuar oferint un servei òptim. Un exemple és Correus. Actualment el servei de Correus, segons els seus responsables, funciona amb total normalitat, tot i que el gran creixement de la població en les urbanitzacions ha provocat que sovint aquestes zones del municipi quedin una mica perjudicades pel que fa a la qualitat del servei, ja que el correu, sovint, arriba amb una mica més de retard que no pas en el nucli del municipi.

Actualment la plantilla de carters a Cambrils és de 16 persones que cobreixen la totalitat del municipi. La plantilla no s'ha incrementat des de l'any 2004, en què es va incrementar en tres carters, després de fer un estudi per determinar les necessitats de correus pel que fa al personal. Segons el cap de comunicació de Correus a Catalunya, Vicenç Ibáñez, en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, aquest estudi, que Correus elabora cada 4 anys seguint uns criteris estàndards per a tot el país, mesuren la feina que fa un carter, el temps que hi dedica des de la classificació del correu fins al repartiment pròpiament dit i acaba determinant quantes jornades de treball són necessàries per atendre una població.

Per tal de dur a terme l'estudi, Correus demana a l'Ajuntament que expliqui quines són les previsions de creixement de la població i el projectes urbanístics a quatre o cinc anys vista i poder així determinar la plantilla. Així doncs, amb les previsions de creixement a la mà, fa quatre anys es va decidir augmentar la plantilla en tres persones, fins aleshores de 13, per cobrir les necessitats existents.

Nou local

L'estudi que Correus va elaborar l'any 2004 també va reflectir, segons Ibáñez, que les mancances no eren tant de personal com d'infraestructures. Les actuals instal·lacions a l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer han quedat una mica justes pel que fa a dimensions i per aquest motiu Correus està apunt de tancar un contracte de compra d'un nou local a l'avinguda de Mestral per poder instal·lar-hi els carters, que actualment treballen en les instal·lacions de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer.

En aquesta nova oficina s'hi instal·larien només els carters, cosa que permetria que disposessin d'un espai molt més gran per fer les seves tasques més còmodament, com per exemple la classificació de les cartes d'una manera més àgil, que alhora permetria que el repartiment es pogués fer abans. Tot i la posada en marxa d'aquest nou local els usuaris hauran de continuar fent les gestions a l'oficina de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer, ja que la nova oficina no estarà oberta al públic.

Segons Ibáñez aquest sistema s'ha posat en marxa en d'altres poblacions amb necessitats similars a les de Cambrils i de moment ha funcionat molt bé "sense més espai no ens podem plantejar la possibilitat d'augmentar la plantilla". Tot i que de moment la plantilla no s'augmentarà, no es descarta, segons Ibáñez, que de cara a l'elaboració del proper estudi, previst per a l'any 2008, es plantegi la necessitat de contractar més personal perquè la plantilla s'adapti al creixement real de la població.

Tal i com explicava Ibáñez, la compra de l'edifici es concretarà properament i suposarà per Correus una inversió de 788.000 euros. Tot i que no es pot concretar una data exacta, segons Ibáñez, podria ser que el nou local quedés enllestit abans de finalitzar l'any.

Retard a les urbanitzacions

Un dels punts des d'on provenen més queixes pel que fa al servei de Correus són les urbanitzacions. A les urbanitzacions de llevant, per exemple, s'hi destinen un total de 5 carters. Tal i com explica Vicenç Ibáñez "som coneixedors que aquesta és una de les zones de Cambrils que està experimentant un major creixement i que en alguns moments s'ha hagut de reforçar la plantilla d'aquesta zona". Segons Ibáñez, els reforços es produeixen, sobretot, quan el carter habitual de la zona no hi és i s'ha de substituir i és en aquest moment quan la qualitat i rapidesa del servei pot disminuir lleugerament "el nou té un temps d'adaptació del carter de substitució i sovint alenteix una mica el procés, fins que no coneix la zona i els seus carrers". Però Correus espera que amb l'ampliació de les instal·lacions, el temps d'espera en aquests sectors disminueixi i contribueixi a millorar el servei.

Comenta aquest article