Informació general

Via fèrria

Comença el desmantellament del tram de la via fèrria entre l'Hospitalet de l'Infant i Salou

Els treballs van començar aquest passat dilluns 19 de desembre i compten amb un pressupost de 1.829.258,4 euros i un termini d'execució estimat de 12 mesos

Per Redacció

Tall del raïl de la via a l'Hospitalet de l'Infant, aquesta setmana
Tall del raïl de la via a l'Hospitalet de l'Infant, aquesta setmana | Cedida

Adif Alta Velocidad va iniciar, aquest passat dilluns 19 de desembre, les obres de desmantellament de l'antiga via fèrria entre l'Hospitalet de l'Infant i Port Aventura, que va quedar sense ús el gener de 2020 després que es posés en marxa el nou traçat. L'inici del desmantellament arriba, doncs, gairebé tres anys després d'aquesta fita i amb això s'acompleix la Declaració d'Impacte Ambiental que ja contemplava la retirada de la via un cop entrés en servei la nova variant.

12 mesos de treball i un presupost de 1.829.258,4 euros

Els treballs que s'estan efectuant contemplen el desmantellament de la superestructura de via, és a dir el carril, les travesses, els aparells de via i el balast, en un tram de 28,2 km, així com la retirada dels pals de catenària entre Cambrils i Salou-Port Aventura que quedaven pendents així com les instal·lacions de seguretat i comunicacions com ara els senyals lluminosos, balisses i altres elements. Els treballs que s'estan realitzant compten amb un pressupost de 1.829.258,4 euros i un termini d'execució estimat de 12 mesos.

Els treballs han començat a la part sud del traçat, és a dir, a l'Hospitalet de l'Infant i es van desmuntant trams de 17 metres cadascun d'ells. Aquests trams se separen del traçat amb la finalitat de permetre la posterior retirada del balast (la pedra que suporta la via) per tal que, posteriorment, puguin ser transportats mitjançant caminos fins el lloc d'emmagatzematge. Al mateix temps es farà la retirada dels postes de la catenària, els elements d'electrificació i altres dispositius existents.

A més de la retirada de la via general, les actuacions a fer també contemplen el desmantellament de les vies d'apartat de les estacions que hi ha en aquest tram, és a dir, les de Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp i Vandellòs-l'Hospitalet de l'Infant. també es retiraran els elements del passos a nivell. Tota aquesta operació de desmantellament suposa, en xifres, la retirada de 66.000 metres de carril, 55.500 travesses, 39.000 m3 de balast i 156 pals de catenària. Adif, en previsió de possibles actes vandàlics, ja va realitzar uns treballs previs entre els que figurava la retirada de la línia aèria de contacte.

Aquesta actuació compta amb el finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resuliència i està finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.

Comenta aquest article