Nàutica
Jordi Rom, gerent de Nàutic Parc: «Els reptes de 2023 són allargar la temporada i arribar a mercats de l'Europa central»
Dues de les noves propostes de l'any 2023 són el Sailing Training Camp i el Premium Nàutic Parc; aquestes es presentaran el proper 12 de gener a Cambrils en l'assemblea general
Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l'Ebre realitzarà, el proper 12 de gener a Cambrils, la seva assemblea general anual. En el transcurs de la reunió, es presentaran per a l’aprovació dels associats –entre d'altres punts–, les línies de treball de l’exercici 2023 recollides en el seu Pla d’Acció així com el pressupost general del proper exercici. Les línies bàsiques dels dos documents es van donar a conèixer a alcaldes i regidors de les poblacions de l’àmbit de Nàutic Parc i Estació Nàutica el passat 24 de novembre a l’Ametlla de Mar.
Entre d'altres qüestions, Nàutic Parc posarà damunt de la taula dos nous projectes per trencar encara més l’estacionalitat de les activitats al mar. Són dos projectes que volen refermar encara més el lideratge de Nàutic Parc com gran dinamitzador de l’activitat nàutica al litoral català i estatal. Sobre tot plegat, n'ha donat més detalls el gerent de Nàutic Parc-Estació Nàutica, Jordi Rom.
Dues noves propostes: el Sailing Training Camp i el Premium Nàutic Parc
Aquestes dues propostes són el Sailing Training Camp i el Premium Nàutic Parc. Segons Rom, "aquests dos nous projectes persegueixen trencar encara més l'estacionalitat de la nostra destinació i posar en valor l'àmbit de territori de Nàutic Parc com a destinació especialitzada en segments concrets durant pràcticament tot l'any. Cadascun dels projectes té un públic-objectiu diferent i per tant, característiques hi ha també molt diferents entre tots dos projectes. El Premium es dirigeix a un segment molt concret de públic que busca una experiència diferent i l’hem ideat per potenciar la riquesa global de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. El punt de partida d'aquest nou producte és el lloguer de vaixells, principalment velers i catamarans, a partir dels quals navegar i descobrir el territori. La nostra idea és que a partir de les rutes amb vaixell, els visitants puguin descobrir els principals atractius que ofereix la nostra destinació, tant de litoral com d'interior, a qualsevol època de l'any, especialment, fora del que coneixem com a temporada alta".
Ampliar el públic de mercats internacionals
Amb aquestes noves propostes, Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l'Ebre pretén arribar a un públic molt més ampli d'altres països i mercats internacionals . El gerent explica que, "els nous projectes que es posaran en marxa durant el 2023 tenen com a objectiu allargar més encara la temporada i se centraran en un perfil de públic molt concret. Creiem que tenim dos àmbits geogràfics molt importants on arribar i la nostra tasca serà a partir dels propers mesos, accedir a aquests mercats i per fer-ho reforcem a partir de gener la nostra estructura comercial. Creiem que tenim una assignatura pendent a Europa central i ens focalitzarem per una banda en Alemanya, Suïssa i Àustria. De fet ja hi estem treballant i en poques setmanes s’incorporarà l’idioma alemany con cinquena llengua a la nostra pàgina web. L’altre mercat prioritari és el d’Escandinàvia. Per arribar aquests mercats hem dissenyat uns productes específics i accions que ja em fet conèixer a la delegació de Turisme de Catalunya als Països Nòrdics".
Assolir la desestacionalització, un dels grans reptes
De fet, assolir la desestacionalització és un dels grans reptes de Nàutic Parc. Pel que fa a aquesta qüestió, Jordi Rom afirma que: "durant els darrers anys hem avançat molt a l’hora de trencar l'estacionalitat i s'ha aconseguit que les activitats nàutiques siguin presents més enllà dels mesos de juliol i agost a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Actualment, la nostra temporada comença durant el mes de març i finalitza a finals d'octubre, especialment en grups, una gran part dels quals, tenen com destinació Cambrils. S’ha fet una tasca molt important de promoció per trencar l’estacionalitat i hem de seguir aquest camí per allargar encara més la temporada. Ho volem fer amb el Sailing i el Premium, però també enfortint la nostra marca en el segment MICE. Cada cop tenim més presència en aquest àmbit i hem de fer-lo créixer encara més".
Segons Rom, "tot això ha estat i ha de ser possible gràcies a l'aposta que tant Nàutic Parc com la nostra agència especialitzada, Velero Incoming, fan des de fa anys per posicionar-nos com un referent de turisme nàutic al litoral espanyol, cosa que crec que hem aconseguit, i ha fet que ens convertim en un model a seguir per altres destinacions. Però no hem de quedar-nos aquí i cal seguir treballant en aquestes línies i intentar avançar perquè el mar sigui sinònim d’activitat durant tot l’any".
El Sailing Training Camp enfocat a clubs d'altres països
En referència a un d'aquests nous projectes, el Sailing Training Camp, el gerent de Nàutic Parc explica que, "és una idea que des de fa uns anys volíem desenvolupar, però fins aquest 2022 no havia estat possible treballar-la per diferents circumstàncies. A principis d'any, vam decidir impulsar-la i gràcies a la col·laboració i suport de tots els ports esportius del nostre àmbit, que van aportar els seus coneixements i van creure fermament en el projecte hem pogut desenvolupar. També ha estat important la visió tècnica de Fabián Escudé, que havia estat regatista preolímpic i gran coneixedor del nostre litoral, a l’hora de desenvolupar la vessant més tècnica".
"El Sailing Training Camp està enfocat a clubs d'altres països que necessiten entrenar de forma habitual però per les característiques meteorològiques del seu territori, no poden fer-ho de forma òptima. Nosaltres tenim el clima, la mar, els equipaments i els serveis...ara hem de posar-ho tot en valor. La idea és siguin regatistes no professionals i per això des del primer moment ens hem plantejat acollir regatistes que no naveguin a classes olímpiques de vela. El Sailing Training Camps s'ha ideat pensant en regatistes de 8 a 18 anys. El nostre gran actiu és el mar del Golf de Sant Jordi, amb les seves característiques pròpies de vents, profunditats del mar, tipus d'onada, temperatures... Oferim un total de set ports esportius totalment equipats, des de Salou a l’Ampolla, on acollir aquests regatistes en qualsevol època de l'any".
Allotjament fora de la temporada d'estiu
Pel que fa a l'allotjament del públic que faci turisme fora de la temporada d'estiu, Jordi Rom afegeix que, "estem en una destinació que ha sabut adaptar-se de forma ràpida a les noves demandes de la clientela i per tant disposem d'una gran oferta d'allotjament que en molts casos està disponible els 365 dies de l'any. Com a criteri general, ens basarem en allotjaments que tinguin proximitat als ports esportius i així evitar llargs desplaçaments, tot i que no descartem la possibilitat d’oferir puntualment allotjament a embarcacions en el cas del Premium".