Societat

Viral

El divertit repte que anima a fotografiar-se amb el Pere

Familiars i amics de Pere Rom, el pescador que apareix a la campanya de "Cambrils, qualitat ambiental", omplen Instagram d'imatges seves amb la banderola on surt el protagonista

Per Cristina Sierra

Familiars i amics de Pere Rom han publicat les imatges a Instagram
Familiars i amics de Pere Rom han publicat les imatges a Instagram | Cedida

En els darrers dies ha sorgit a la coneguda plataforma Instagram un divertit repte que s’ha tornat viral. Amb l’etiqueta #FesteunafotoambelPere, els familiars i amics de Pere Rom, el pescador que apareix a la campanya "Cambrils, Qualitat Ambiental", animen a tots els cambrilencs a fotografiar-se amb les banderoles i cartells on surt el protagonista i penjar-ho a les xarxes.

Les imatges promocionals d’aquesta campanya impulsada per l’Ajuntament de Cambrils es van ubicar en diferents llocs del municipi, com la façana marítima o el passeig de La Salle, a finals de novembre. Però ha estat en aquestes vacances de Nadal quan un grup de cambrilencs ha iniciat aquest entretingut desafiament que cada cop té més presència a la xarxa social.

Pere Rom surt a la campanya vestit de pescador i amb la frase "A la mar, jo també pesco els plàstics", per conscienciar tant a cambrilencs com a turistes de ser respectuosos amb el medi ambient. També en els cartells s’explica que la Confraria de Pescadors de Cambrils recupera fins a dues tones de residus del mar a l’any.

Sumar-se al repte és molt fàcil. Quan es localitzi una de les banderoles amb la imatge del protagonista, la persona s’ha de fer una selfie o bé demanar a una altra que li faci la foto per penjar-ja a Instagram i incloure l’etiqueta #FesteunafotoambelPere.

Campanya de sensibilització cívica

El Departament de Medi Ambient del consistori va posar en marxa la campanya "Cambrils, Qualitat Ambiental" amb l’objectiu de demanar a la ciutadania el seu compromis i col·laboració en temes de civisme i sostenibilitat vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i a l’Agenda 2030 de l’Assemblea de les Nacions Unides.

Els cambrilencs són els protagonistes d’aquesta acció comunicativa que busca que les persones siguin conscients de les amenaces del canvi climàtic i dels reptes de futur, adoptant mesures per reciclar de forma correcta, comprar als comerços de casa, utilitzar més la bicicleta o apostar per la instal·lació de plaques fotovoltaiques.

Comenta aquest article