Informació general

Urbanisme

L'Ajuntament té el permís d'Adif per adequar la zona de l'antiga estació

La voluntat del govern és treure la licitació de les obres el més aviat possible però a hores d'ara s’està pendent de concretar la magnitud del projecte amb l’entitat pública

Per Cristina Sierra

Aspecte actual de l'antiga estació de tren de Cambrils
Aspecte actual de l'antiga estació de tren de Cambrils | Cristina Sierra

L’Ajuntament de Cambrils està treballant per poder treure la licitació de les obres d’adequació de l’entorn de l’antiga estació "el més aviat possible". L’equip de govern té el vistiplau d’Adif per poder actuar sobre la zona, però ha de concretar amb l’entitat pública quina serà la magnitud del projecte abans de començar la remodelació de l’espai.

Fonts del consistori expliquen que la política d’Adif referent als seus terrenys és molt clara: si en el projecte hi ha d’haver aprofitament urbanístic, és a dir, s’hi construeixen edificis o aparcaments, per exemple, que puguin suposar rendibilitat econòmica, l’Ajuntament hauria de pagar per poder disposar d’aquest sòl. 

"Adif ens demanen que ens comprometem a no fer res d’aprofitament urbanístic, el projecte que tenim no té previst cap tipus d’aprofitament i ara estem acabant de tractar aquest punt. Ens demanen fer les coses ben fetes", apunten des de l’equip de govern. 

Relacionat amb aquesta qüestió, el govern i Adif també han de definir com serà l’adequació que volen tirar endavant en les properes setmanes. "Hem de concretar com serà el projecte perquè el que no volem és fer-lo i quan s’hagi de desmantellar la via fèrria al seu pas per Cambrils haguem de reventar el terra i tornar a destinar més diners per refer el que s’ha destrossat. Ens volem assegurar que podrem fer els treballs sense tenir problemes en el futur", afirmen. 

Va ser el passat setembre quan l’Ajuntament va aprovar definitivament el projecte d’adequació de l’entorn de l’antiga estació, amb un pressupost de 299.863,74 euros. L’objectiu principal és el de connectar les avingudes de Josep Vidal i Barraquer i d’Horta de Santa Maria i "obrir" el barri de l’Eixample al mar.

Uns treballs, amb una execució prevista de tres mesos, que se centraran en la construcció d’un nou tram de rambla que donarà continuïtat a les avingudes, repetint la configuració del passeig de vianants central i dues calçades laterals. A més es farà un carril bici i s’obrirà un nou passeig de vianants pel centre de la rotonda de la cruïlla entre el passeig d’Horta de Santa Maria i l’avinguda de la Llosa. 

Altres treballs seran la demolició de l’aglomerat asfàltic de diversos punts, l’enderroc del mur de pedra i formigó de les andanes, la pavimentació de voreres, la realització de passos adaptats, el transplantament d’alguns arbres o la instal·lació de nou enllumenat. 

L’Apunt

Nou pas al carrer d'Andalusia

L’Ajuntament també vol licitar en breu la construcció d’un nou pas provisional sobre l’antiga via de tren al carrer d’Andalusia. Amb aquesta obertura quedaran millor connectats el col·legi Marinada i els instituts Cambrils i Ramon Berenguer IV amb les conegudes places bessones, Francesc Macià i Lluís Companys. 

L’any 2021 el consistori va impulsar els primers passos per poder unir els diferents barris que estaven separats per la via de tren. Recordem que en aquests anys s’ha obert el pas de l’estació per unir les avingudes de Vidal i Barraquer i Horta de Santa Maria; el de l’avinguda Joan XXIII; el del camí del Corralet i els dels carrers d’Estrasburg I de Mas Clariana.

Comenta aquest article