Vandellòs i Hospitalet de l'Infant

Pressupostos

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant recull 180 propostes d’inversió per als Pressupostos Participatius de 2023

En els sessions públiques previstes per al 25 de gener la ciutadania escollirà quines passaran a la validació tècnica final i a la fase de votació

Per Redacció

Cartell dels pressupostos participatius
Cartell dels pressupostos participatius | Cedida

Un total de 99 persones han pres part en la primera fase del procés dels Pressupostos Participatius de 2023, que va posar en marxa l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant a mitjan de desembre. En aquesta fase de presentació de propostes, que va tenir lloc del 16 de desembre de 2022 al 8 de gener de 2023 i que estava oberta a les persones majors de 16 anys que viuen o treballen al municipi, el consistori va rebre un total de 180 propostes d’inversió: 78 per via telemàtica (a través de la pàgina web de l’Ajuntament) i 102, en paper (mitjançant les urnes que es va instal·lar a diversos equipaments municipals). Amb aquest sistema, la ciutadania ha pogut dir a què vol destinar una part dels recursos municipals: 200.000 euros del pressupost de 2023.

Les 180 propostes recollides seran sotmeses aquesta setmana a una primera validació tècnica. Només passaran a la següent fase aquelles propostes que compleixin els requisits establerts: fer referència a competències municipals, ser concretes i avaluables econòmicament, ser inversions, ser viables tècnicament, ser accions sostenibles i ser d’interès general. Així mateix, cadascuna de les propostes presentades no podrà superar el cost de 100.000 euros.

Com a novetat, el proper dimecres 25 de gener, se celebraran unes sessions públiques en què la ciutadania podrà triar quines són les propostes validades prèviament per la comissió tècnica que passaran a la fase de votació.

Les persones que assisteixin a la sessió programada a Vandellòs (a les 17:30 h a Ca la Torre de Vandellòs) o a l’Hospitalet de l’Infant ( a les 19 h, a la Casa de Cultura Blanca d’Anjou), podran debatre i escollir quines són les propostes d’inversió que consideren més importants i que, per tant, passaran a la fase de validació tècnica final i de votació.

Aquestes sessions de priorització són una novetat que ha introduït l’Ajuntament en els Pressupostos Participatius per aconseguir la màxima implicació i participació de la ciutadania en aquest procés.

A partir d’aquestes sessions, se seleccionaran un nombre suficient de propostes que representin el conjunt de nuclis de població del municipi, que seran les que la Comissió Tècnica Municipal acabarà validant tècnicament i econòmicament de manera definitiva entre el 25 de gener i el 10 de febrer.

La fase de votació

La fase de votació començarà el 20 de febrer i s’allargarà fins al 5 de març. Durant aquest període, tota la població de 16 anys o més, empadronada al municipi, podrà escollir les propostes validades que consideri més necessàries. Cada persona podrà votar un màxim de tres propostes, virtualment o presencialment.

Les propostes finals se seleccionaran en funció dels vots obtinguts. Es triarà una combinació de propostes fins a esgotar la quantitat total de diners destinada als Pressupostos Participatius 2023 (200.000 euros). Per garantir l’equilibri territorial, l’Ajuntament s’ha marcat com a condició que les propostes escollides com a guanyadores afectaran més d’un nucli de població. Això vol dir que, com a mínim, hi haurà dues propostes guanyadores i que aquestes seran de diferents nuclis de població.

Els resultats del procés es presentaran públicament el 13 de març.

Comenta aquest article