Informació general

Turisme

Cambrils es promociona a FITUR 2023 juntament amb els municipis de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre

Les marques turístiques Costa Daurada i Terres de l'Ebre es promocionen aquests dies a la Fira Internacional de Turisme, FITUR, que se celebra fins diumenge a Madrid

Per Redacció

L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, durant els parlaments en les presentacions promocionals, ahir, a Fitur
L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, durant els parlaments en les presentacions promocionals, ahir, a Fitur | Cedida

Les marques turístiques Costa Daurada i Terres de l'Ebre es promocionen aquests dies a la Fira Internacional de Turisme, FITUR, que se celebra fins diumenge a Madrid. Un total de 28 ens públics i privats del Camp de Tarragona, Baix Penedès i Terres de l'Ebre hi participen conjuntament, encapçalats pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, en el marc del conveni Corner de promoció conjunta, que se signa anualment. La cita, una de les més importants dins el calendari de promoció turística, serveix per donar a conèixer els atractius turístics d'aquestes destinacions a través d'estands propis, així com per establir i reforçar aliances amb altres institucions i empreses del sector amb l’objectiu de fidelitzar els mercats nacional i estatal i d’afavorir l’arribada del turisme internacional.

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, la presidenta del Patronat de Turisme d'aquesta institució, Meritxell Roigé, i les vicepresidentes del patronat, Camí Mendoza i Teresa Mariné, van visitar ahir dimecres la fira i van participar en alguns dels actes de promoció i trobades que s’han celebrat. De fet, des del Patronat de Turisme han programat una seixantena de reunions amb institucions i operadors turístics internacionals interessats en la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Les reunions permeten establir sinergies, enfortir aliances i arribar a acords que contribueixin a impulsar l'activitat turística i innovar segons la demanda i l'evolució del mercat.

Seguir amb la tendència positiva de 2023

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre esperen que aquest 2023 continuï amb la tendència positiva que s’ha donat l’any 2022, una temporada en què s’han recuperat nivells semblants als anys previs a la pandèmia. De fet, l’exercici s’ha tancat amb una ocupació del 52,4% arreu de la demarcació, només dos punts per sota de l’ocupació de l’any 2019. En el cas de les Terres de l’Ebre, s’ha superat les xifres de fa 3 anys. Pel que fa a les pernoctacions, l’any 2022 s’han registrat un total de 19,7M de pernoctacions en tot el conjunt de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. En relació a la procedència, el mercat català ha crescut respecte el 2019, mentre que el mercat estatal es manté estable i el mercat internacional continua amb la tendència a l’alça.

Aliança turística de Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus

En aquesta jornada inaugural també es va fer ben visible l'Aliança que estableixen els quatre municipis de la zona de la Costa Daurada: Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus. Tots quatre municipis tenen un presència destacada dins de l'estand de Catalunya. Al costat de l'espai de la Costa Daurada i de PortAventura World, els Patronats de Turisme i entitats responsables de la promoció turística dels municipis de l'Aliança disposen a FITUR d'un espai per a reunions professionals que posen a disposició d’empreses i empresaris de la zona desplaçats a Madrid.

La valoració per part dels alcaldes de Salou, Pere Granados i de Cambrils, Oliver Klein; de Reus, i les regidores Montserrat Caelles de Reus; i de Vila-seca, Cristina Cid ha estat molt positiva per una edició que ha destacat per la notable afluència d’empresaris que confirmen la consolidació i la recuperació del sector de cara a la temporada 2023. FITUR és la primera gran fita del calendari promocional dels quatre municipis de la Costa Daurada al que seguiran altres projectes ja des del proper mes de febrer, al qual s'hi sumarà PortAventura World.

Presència de 131 països i més de 8.500 expositors

131 països presents i més de 8.500 expositors són xifres clares de la dimensió de FITUR 2023. Les accions de promoció de les destinacions a diferents mercats d’origen són clau per mantenir i incrementar el nombre de visitants al territori. Aquest calendari d'accions 2023 de l'Aliança suposa un  pressupost global de més 60.000 euros.

Foto de grup dels representants de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre (foto: Cedida)

 

L’Apunt

Promoció conjunta

Un total de 27 ens públics i privats de la demarcació hi han participat conjuntament, de la mà del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Les marques turístiques Costa Daurada i Terres de l'Ebre participen a FITUR amb un estand cadascuna, en el marc de l'espai de l'Agència Catalana de Turisme.

La marca turística Costa Daurada està representada pels municipis Calafell, Cambrils, Cunit, El Vendrell, L'Hospitalet de l'Infant i la Vall de Llors, Mont-roig del Camp-Miami Platja, Reus, Salou, Tarragona i Vila-seca-La Pineda Platja. També hi han participat l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, la de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, l'Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, l’Associació Hotelera de la província de Tarragona, l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la província de Tarragona, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona, l'Associació Costa Daurada Destinació de Golf i  Pitch & Putt, Priorat Enoturisme, Nautic Parc i Aquópolis Costa Daurada. Pel que fa a la marca turística Terres de l'Ebre hi participen els municipis d'Amposta, Ascó, Camarles, l’Ampolla, la Ràpita i Tortosa, i els consells Comarcals del Baix Ebre i la Terra Alta.

Comenta aquest article