Informació general

S'inicien les tasques de millora i reordenació de la circulació a la urbanització de la Dorada

Per Redacció



Aspecte del carrer de César Martinell on s'han habilitat uns aparcaments a la part central del carrer
Fa uns dies que es va iniciar la primera fase de les tasques de millora per a la mobilitat i la seguretat viària a la urbanització de la Dorada.

La Policia Local de Cambrils ha efectuat un estudi sobre el terreny, juntament amb representants de l'EUCC (Entitat Urbanística Col·laboradora), en el què es conclouen una sèrie de punts de millora en la circulació d'aquesta zona.

Algunes d'aquestes millores i reordenacions corresponen a la imposició d'un sentit únic de circulació als carrers de Massó i de Guillem Segrera, en sentit des del mar fins a l'interior. Mentre que al carrer de Josep Maria Pericas s'imposarà un únic sentit, des de l'interior fins al mar. D'altra banda, es mantindrà el doble sentit circulatori a la resta de vies i als trams de carrer sense sortida.

Un altre dels canvis correspon a la creació d'una plaça central al carrer de Cèsar Martinell –que es farà en una segona fase–, en el tram entre el carrer de Reinar dels Fonolls i el carrer de Cerdà, donat que l'amplada de la calçada és excessiva i poc adient, segons criteris de seguretat i mobilitat. L'objectiu d'aquesta adequació és millorar la circulació en aquest tram i evitar velocitats excessives per part dels conductors. A més, els dos carrils es reduiran a 3 metres cadascun, mantenint la via de doble sentit, i s'afegirà una zona d'estacionament en bateria a un costat, i en cordó a l'altre costat. En aquesta primera fase s'ha creat un espai a l'illot interior per a l'estacionament en bateria de 60º.

També es reduirà l'amplada de la calçada i es crearan zones d'estacionament en bateria lateral al carrer de Cèsar Martinell, en el tram del carrer de Reinar dels Fonolls i el carrer de Lluís Domènech i Muntaner, on es reordenarà la circulació fent la via de doble sentit i dues zones d'estacionament en cordó. Els carrils estaran separats per una illeta pintada en l'eix central d'1 metre d'amplada, i s'adequaran zones de pas de vianants en totes les interseccions, ja que es tracta d'una de les zones de major flux de vianants a tota la urbanització.

D'altra banda, també es reordenarà la circulació rodada al carrer de Guillem Carbonell. Es mantindrà la via de doble sentit, donat que està integrada dins del circuit alternatiu a l'N-340; es reduiran els dos carrils de circulació a 3 metres d'amplada i també s'afegirà una zona d'estacionament alternativa a un costat en cada tram, amb l'objectiu d'eliminar la trajectòria rectilínia i que passi a ser sinuosa. L'objectiu és aconseguir que els vehicles de quatre rodes redueixin la velocitat al menys en un 5 i 10%. També es senyalitzarà amb marques viàries el carrer de Josep Maria Jujol, –una via de doble sentit– donat que és la via perifèrica del barri de la Dorada.

Comenta aquest article