Informació general

Consum

L'Oficina de Consum de Reus i el Baix Camp tanca el 2022 amb un 2% de consultes més que durant el 2021

Cambrils és la segona població de la comarca amb més reclamacions sol·licitades amb 116, per darrere de Reus que va encapçalar la llista amb 533

Per Redacció

Cambrils és la segona població de la comarca amb més reclamacions sol·licitades amb 116, per darrere de Reus que va encapçalar la llista amb 533
Cambrils és la segona població de la comarca amb més reclamacions sol·licitades amb 116, per darrere de Reus que va encapçalar la llista amb 533 | Cedida

L'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp ha tancat l'any 2022 amb un total de 1.861 consultes en matèria de consum, el que significa un 2% més que l'any anterior (1.822 consultes). De forma complementària, ha rebut un total de 920 reclamacions, 24 queixes i 69 denúncies. També ha tancat 686 mediacions, un 32% menys que l’any passat i ha gestionat 69 expedients d'arbitratge.

Els subministraments, el 27% del total de les reclamacions

Aquest any el sector amb més reclamacions ha estat el dels subministraments bàsics com és el cas de la llum, l’aigua i el gas amb un total de 246 reclamacions, que signifiquen el 27% de totes les reclamacions presentades. En segon lloc, se situa el sector de les telecomunicacions amb 149 reclamacions, representant el 16% del total. Mentre que, en tercer lloc, s'hi troba el sector del transport aeri amb 60 reclamacions, representant el 7% de la totalitat.

116 reclamacions realitzades des de Cambrils

Pel que fa a la distribució de les reclamacions de cada municipi de la comarca, la ciutat de Reus és la que encapçala la llista amb 533 reclamacions i el 58% de totes les sol·licituds. Mentre que les següents poblacions són: Cambrils amb 116, Mont-roig del Camp amb 57, La Selva del Camp amb 26, Riudoms amb 23 i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant amb 22, entre d’altres.

Augment de les denúncies respecte al 2021

Per altra banda, el nombre de denúncies han augmentat respecte l'any anterior, passant de 59 a 69 durant l'any 2022. De fet, hi ha hagut una gran varietat de motius que han originat aquestes denúncies. Alguns exemples com: denúncies sobre vendes a distància, telefonia, establiments comercials, entre d'altres.

Referent a les mediacions, l'organisme ha tancat l’any amb 686 sol·licituds, un 32% menys que durant el 2021 que el va tancar amb 1.010. De les quals el 50% s'han clos amb un acord per mediació, és a dir, que s'ha atès la petició del consumidor o s'ha arribat a un acord entre les dues parts.

Per acabar, les actuacions executades en matèria d'arbitratge s'han dictat en un total de 53 laudes durant tot l’any, mentre que el 2021 en van ser 60. També s'han arxivat 16 expedients abans d'arribar a dictar-se el laude, per haver arribat a un acord entre les parts. Cal recordar que l'arbitratge és un sistema extrajudicial gratuït i que els laudes són vinculants i tenen el mateix efecte que una sentència judicial.

L’Apunt

L’Oficina Comarcal de Consum del Baix Camp
L’Oficina Comarcal de Consum del Baix Camp és un organisme d'àmbit comarcal que informa les persones consumidores sobre els seus drets i deures, i tramita les seves consultes, reclamacions, denúncies, queixes i sol·licituds de mediació i arbitratge de manera gratuïta i en col·laboració amb l’Agència Catalana de Consum.

Per a més informació sobre aquests serveis, es pot accedir a l'espai web del Consell Comarcal del Baix Camp (www.baixcamp.cat) a l’apartat: Oficina de Consum de Reus i Baix Camp.

Comenta aquest article