Oci
PortAventura World dona el tret de sortida a la seva temporada més llarga amb l'expectativa de superar els 5,3 milions de visitants
PortAventura World ha donat el tret de sortida a la temporada més llarga, que s'estendrà gairebé 300 dies, amb l'expectativa de superar els 5,3 milions de visitants, després d'assolir els 5,1 milions el 2022. El resort, que celebrarà durant diversos caps de setmana consecutius el seu primer Carnaval, inspirat en les festes de Rio de Janeiro i Venècia, espera recuperar definitivament el visitant internacional aquesta temporada, amb unes estimacions de fins a un milió de francesos i mig milió de britànics i irlandesos i posant el focus a l'obertura a nous mercats internacionals.
Durant la presentació de la temporada, David García, director general de PortAventura World, ha explicat que "iniciem aquesta nova temporada amb molta il·lusió, energia i grans novetats. Després de tancar el 2022 amb 5,1 milions de visitants i un rècord d'ingressos, aquest any apostem clarament pel creixement. Així, obrim tots els mesos de l'any i continuem invertint al client a través de nous productes com Carnaval i la nova atracció que inaugurarem a la primavera. A més, implementem noves experiències, tant físiques com digitals, per continuar creant moments inoblidables per als nostres clients".
L'avançament de la temporada ha permès a la companyia ampliar la seva plantilla i generar fins a mig miler de noves contractacions, aconseguint un pic de 3.800 empleats en actiu en els moments clau d'una temporada en què destaquen campanyes com el primer Carnaval del resort, Easter , Halloween i Nadal.
Així mateix, el 2023, PortAventura World continuarà creixent de manera sostenible de portes cap a fora, reforçant la seva estratègia d'innovació i diversificació. La companyia, que el 2022 va adquirir i va començar a gestionar dos hotels fora del resort -l'Hotel Pirámide Salou i l'Hotel Vila Centric de Vila-seca-, ha avançat que seguirà apostant pel creixement en aquesta nova línia.
Una nova atracció amb visió inclusiva i social
Una de les grans novetats de PortAventura World a la primera meitat del 2023 serà la inauguració de la primera muntanya russa dark ride del món Uncharted, desenvolupada en aliança amb Sony Entertainment i amb una inversió superior als 25 milions d'euros. La nova atracció oferirà un recorregut ple d'adrenalina de prop de 700 metres, a més de 12 metres d'alçada i 5 acceleracions, fet que la converteix en única a Europa.
En el marc de la creació d'aquesta nova atracció, la companyia està preparant un projecte pilot d´experiència immersiva a través de Realitat Virtual (RV) per a persones amb discapacitat que es podrà expandir a la resta de les atraccions, amb l´objectiu de liderar el canvi en la manera com aquests clients experimenten el parc.
PortAventura World, centrat en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, continuarà impulsant els seus compromisos sostenibles. En aquest pla, a mitjans d'any inaugurarà la seva planta fotovoltaica, PortAventura Solar, que cobrirà un terç de les necessitats energètiques del resort amb un total d'11.102 panells solars en una superfície de 6,4 hectàrees –equivalents a 9 camps de futbol– i una potència de 6,05 megawatts bec (MWp).
Per la seva banda, la Fundació PortAventura seguirà recolzant el seu projecte Dreams Village, que aquest any rebrà 200 noves famílies amb menors en situació de vulnerabilitat per una malaltia greu, i continuarà convocant cites icòniques com a carrera solidària.
La digitalització, al centre de l'experiència de l'usuari
PortAventura World ha creat una nova direcció centrada en l'experiència dels clients que tindrà en el focus de la seva estratègia la digitalització. En aquest pla, la companyia desenvoluparà una nova aplicació que permetrà als visitants fer reserves en restaurants i espectacles i planificar la visita i el recorregut a realitzar dins del parc en funció de les preferències i els temps d'espera, entre d'altres prestacions.
Un altre aspecte reforçat en lexperiència de lusuari serà la gestió daquests temps despera. En aquest àmbit, la companyia implementarà iniciatives pilot que us permetran interaccionar amb el client de forma innovadora en aquests moments, a través d'iniciatives com les cues virtuals o la gamificació. Així mateix, aquest any veurà la llum una nova versió del joc virtual ideat per PortAventura World i LaLiga 'The Beat Challenge', el propòsit del qual és convertir-se en referent del nou entreteniment digital.
Calendari 2023
A la nova temporada, PortAventura Park obrirà les portes al públic durant 276 dies (un +9 % respecte al 2022 i un +17 % enfront del 2019), mentre Ferrari Land obrirà el 31 de març i estendrà el seu calendari durant 264 dies, un +3 % que l'any passat i un +21 % respecte al 2021. A més, Caribe Aquatic Park ampliarà la seva obertura durant més de 100 dies, un +7 % davant del 2022, obrint el 27 de maig.
Els visitants podran gaudir durant els caps de setmana de febrer i març de la primera celebració del Carnestoltes dins del parc, inspirat en les populars tradicions del Brasil i Itàlia. En aquest sentit, es desplegaran nous espectacles- com 'Aires de Carnaval', al Teatre Imperial; ‘Viva Carnaval’, a la Cantina; 'La Reina del Carnaval', al Saloon de Far West, o 'Magic Carnaval'- i activitats, com batucades, desfilades de comparses o carrosses, i es vestiran per a l'ocasió diverses zones del parc. Així mateix, el visitant podrà gaudir d'animacions a peu de carrer, com ara 'Remember', 'Bombastik' o 'Xanquers Venecianos'.
PortAventura World començarà a vendre entrades amb data de visita fixada pel client, així com entrades sense data determinada, amb la possibilitat d'acostar-se a la destinació qualsevol dia de la temporada. Els clients del resort també podran adquirir entrades multiday, amb accés de 2 i 3 dies consecutius.