Informació general

Emprenedoria

L'institut Ramon Berenguer IV organitza la primera edició de l'RBInnoVA amb alumnes d'ESO de set centres

Va ser una jornada d’emprenedoria i d’innovació que va comptar amb la participació de tres empreses i 48 alumnes de 4t d’ESO de set instituts diferents

Per Redacció

Foto de grup dels alumnes participants a la jornada
Foto de grup dels alumnes participants a la jornada | Cedida

L'institut Ramon Berenguer IV va organitzar, aquest passat dimecres, la primera edició de l’RBInnoVa, una jornada d’emprenedoria i d’innovació que va comptar amb la participació de tres empreses i 48 alumnes de 4t d’ESO. Agrupats en 12 equips de treball, l’alumnat va donar resposta als reptes plantejats per les empreses col·laboradores: Inseint Seguridad, Ona Safe & clean i Omikron. Els centres educatius participants van ser: l'institut Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant, l'institut Miami i l'institut Antoni Ballester de Mont-roig del Camp, l'institut Joan Guinjoan i Gispert de Riudoms, l'institut Cambrils, el col·legi Cardenal Vidal i Barraquer de Cambrils i l'institut Ramon Berenguer IV de Cambrils.

Ana Espadero, directora de l’institut Ramon Berenguer IV, va encetar la jornada agraint la participació de tots els assistents. Per sobre de tot, va destacar el paper fonamental de l’alumnat, a qui va convidar a donar màniga ampla a la imaginació i a la creativitat. RBInnoVa va ser una jornada d’aprenentatge dinàmica i creativa en què cada equip de treball havia de donar resposta a un dels tres reptes plantejats, amb l’objectiu d’apropar l’alumnat, amb interessos envers l’economia i l’emprenedoria, a la realitat empresarial. Cada repte va rebre quatre propostes de solució, que van ser avaluades per un equip d’experts. L’equip guanyador de cada repte passava a ser un equip candidat a guanyar la 1a edició de l’RBInnoVa.  

Reptes proposats per les empreses participants a la jornada

Moisés Cruañas, gerent de l’empresa Ona Safe & Clean va ser el responsable de llançar el primer repte, que consistia a proposar funcionalitats addicionals de les boies Ona Douglas de la platja per complementar les actuals. Dins del sector del comerç i restauració, l’empresa Omikron SL va formular un segon repte encaminat a cercar accions per tal de promoure i dinamitzar el turisme local i de proximitat a Cambrils durant els mesos de temporada baixa. Finalment, Inseint Seguridad emmarcava el tercer repte dins d’una necessitat de gestió de documentació i comunicació entre el personal de l’empresa, partint de la premissa de seguir mantenint la digitalització de la documentació i la reducció del paper.

Al llarg de tot el matí, l'alumnat va desenvolupar les seves propostes de solució. Cap a les 16 h, es van iniciar les presentacions davant de l'equip d'experts i, una hora més tard, el jurat va determinar quins eren els equips que passaven a la fase final.

Un equip de l'institut Berenguer d'Entença de l'Hospitalet de l'Infant, guanyador de l'edició

Amb la proposta de mesurar l’oxigen de l’aigua, l’alçada i la freqüència de les onades, així com contribuir a millorar la fauna marina,  l’equip "Tots a una", de l’institut Berenguer d’Entença, va ser el guanyador del primer repte. El segon repte se’l va endur l’equip "Economistes", de l’institut Antoni Ballester, que apostava per un sistema d’autobusos elèctrics, sense parada fixa a fi i efecte de millorar la mobilitat de les persones i no empitjorar la contaminació del territori. "Generació Innova", de l’institut Ramon Berenguer IV, va ser l’equip guanyador del tercer repte, va suggerir la creació d’un calendari digital, seguir treballant amb el software DELSOL i utilitzar l’eina SINNAPS, per aplicar les funcionalitats envers l’organització i la planificació. Cada equip va rebre un premi per part de l’empresa corresponent. D’entre els tres, l’equip "Tots a una" es va proclamar el guanyador de la primera edició de l’RBInnova.

Des de l’organització, es valora molt positivament la jornada i es considera que és una bona pràctica per crear sinergies entre l’alumnat i el món empresarial, ja que l’alumnat és el talent juvenil i el potencial creatiu per plantejar solucions de valor a les propostes de les empreses i generar, conjuntament, el món del demà.

Finalment, el centre vol agrair el suport rebut per part de l’Ajuntament de Cambrils, la mà estesa de les empreses col·laboradores, la participació dels centres educatius i, molt especialment, les ganes d’aprendre i l’entusiasme mostrat per part de tot l’alumnat participant.

A dalt, uns alumnes treballant durant la jornada i, a sota, l'equip de l'institut Berenguer d'Entença de l'Hospitalet de l'Infant que va resultar guanyador de la jornada (fotos: Cedides)

 

Comenta aquest article