Vandellòs i Hospitalet de l'Infant
Ocupació
Nou pla d'ocupació municipal a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
Ja està obert el període perquè els veïns i veïnes en situació d’atur s’inscriguin a l’Acció d’Ocupació i Professionalització de 2023, que torna a incloure contractes laborals i accions formatives
Amb la voluntat de continuar alleugerint la situació de desocupació que pateix una part de la població del municipi, l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha obert el pla d’ocupació municipal de 2023, al qual destinarà gairebé 387.000 euros. Aquest pla s’anomena des de fa dos anys «Acció d’Ocupació i Professionalitat» perquè els contractes laborals estan vinculats a accions formatives que es duen a terme en paral·lel a l'activitat laboral. D’aquesta manera, el consistori vol millorar la capacitació i preparació per al mercat de treball dels veïns i veïnes en situació d’atur contractats a través d’aquest pla.
Qui vulgui participar en la primera convocatòria de Acció d’Ocupació i Professionalitat 2023, amb què l’Ajuntament preveu contractar una quarantena de persones, pot presentar la sol·licitud des d’avui 23 de febrer fins al 12 de març (inclòs), per Internet, a través de la Seu electrònica o de manera assistida a les oficines municipals d’atenció ciutadana (OMAC).
Cal tenir present que les sol·licituds presentades per a edicions anteriors ja no es consideren demandes actives, per tant, és necessari presentar una nova instància de participació per a constar com a persona demandant d'ocupació.
Les persones aspirants, per poder ser admeses, hauran de reunir uns requisits: estar en situació legal d'atur, estar inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), conèixer les dues llengües oficials (català i castellà), tenir 18 anys com a mínim i ser residents al municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant (cal una data d'empadronament prèvia a l’1 de gener de 2020). També hauran d’estar inscrites a la Borsa de Treball d’IDETSA, l’empresa municipal de Promoció Econòmica.
Tal com consta en les bases de la convocatòria, que es poden consultar a la pàgina web municipal, en el procés selectiu, es valoraran diverses variables socioeconòmiques de cada aspirant, com per exemple, la situació d’atur (durada i prestacions), les càrregues familiars, si formen part d’un col·lectiu amb dificultats per a la inserció laboral, etc.
Les persones admeses treballaran a jornada completa, per períodes de tres a sis mesos, en funció dels tipus de serveis que prestaran, per reforçar actuacions a zones públiques, manteniment de mobiliari urbà, neteja d’espais públics i naturals i suport administratiu.