Política
L'alcalde nega que l'acord amb Adif obligui a comprar els terrenys de l'antiga estació
Oliver Klein assegura que l’annex inclòs a la concessió administrativa és "només un recordatori" del que pot costar el sòl si es volgués fer un projecte d’aprofitament urbanístic
"Cambrils no té l’obligació de comprar els terrenys de l’antiga estació. No comparteixo l’afirmació que hipotequem els cambrilencs amb aquesta concessió administrativa". Així de rotund s’ha mostrat l’alcalde, Oliver Klein, arran de les declaracions que va fer ahir el grup municipal d’ERC, que en roda de premsa va assegurar que el battle havia signat "un acord en blanc" amb Adif que obligava al consistori a adquirir el sòl en un termini màxim de quatre anys, per un valor de gairebé 1,3 milions d’euros.
Klein ha negat que l’acord impliqui la compra. Com ha explicat a revistacambrils.cat, l’autorització que el consistori ha rebut d’Adif per poder adequar els terrenys de l’antiga estació i connectar les avingudes de Josep Vidal i Barraquer i d’Horta de Santa Maria "és nomes administrativa". Es tracta d’un procediment habitual que fa l’entitat pública amb els ajuntaments quan aquests volen fer ús del sòl ferroviari. "En aquest annex només es fa una valoració del que podria costar aquest terreny. Nosaltres no tenim previst fer cap tipus d’aprofitament urbanístic, no tenim cap intenció. No és el mateix per exemple que Salou, que vol fer habitatges. Nosaltres només tenim l’objectiu d’unir les dues avingudes i per això necessitàvem una autorització administrativa, no és econòmica", ha dit l’alcalde.
Quan passin quatre anys, l’Ajuntament es reunirà de nou amb Adif er rependre aquesta negociació. "Nosaltres direm que no volem fer cap tipus d’aprofitament urbanístic, els hi ensenyarem el POUM que diu que aquí hi va un vial de comunicació, no volem fer res més", apunta Klein.
El battle ha afegit que d’aquesta concessió signada amb Adif també en té constància la Secretaria d’Estat del Ministeri. "A nosaltres ens van dir que no hi havia cap compromís de xifra econòmica", ha remarcat Klein, que també ha afegit que s’està pendent del projecte de tranvia de la Generalitat i de la via verda que ha d’unir Cambrils amb Mont-roig i l’Hospitalet-Vandellòs.