Informació general

Una veïna denuncia la falta d'atenció immediata per part de Secomsa davant d'una avaria en el seu domicili

Per Berta Ruiz

Amparo Muñoz netejant part de l'aigua que brollava del comptador de la llum del seu domicili al carrer de Josep Serra i Dalmau

Durant bona part del matí d'ahir, es va tallar el subministrament d'aigua al carrer de Josep Serra i Dalmau –al costat del Parc del Pinaret– per una avaria en el domicili número 59 del mateix carrer. Va ser la mateixa veïna, propietària del domicili afectat –Amparo Muñoz– la que va adreçar-se a Revista Cambrils Diari Digital per queixar-se de la ineficàcia del servei ofert per Secomsa Aigües i la inoperància rebuda per part de l'Ajuntament de Cambrils.

Segons explicava Amparo Muñoz, a dos quarts de vuit del matí, va rebre repetidament diferents trucades al timbre del seu portal, avisant-la de l'important raig d'aigua que brollava d'un dels comptadors de l'habitatge, i que estava negant tota l'entrada de la casa i bona part del carrer. De fet, la major sorpresa que es van endur va ser quan es van adonar que l'aigua brollava del corrugat –que és la barra d'acer adherida al formigó– del comptador de la llum, per on pugen tots els cables que subministren l'electricitat a tot l'habitatge.

Amparo Muñoz i el seu fill –Joan Plana– van trucar a la Policia Local, que posteriorment van trucar a l'empresa Secomsa Aigües, alhora que havien d'anar traient l'aigua. Veient que no es personava cap operari de l'empresa Secomsa, van decidir tallar l'aigua del carrer, entre el fill de l'Amparo i un dels policies, per aturar una mica la gran quantitat d'aigua que brollava en aquells moments. Segons explicava Amparo Muñoz, entorn a un quart de nou del matí, "i quan ja portàvem tres quarts d'hora des de la primera trucada, he tornat a trucar a Secomsa i m'han dit 'que sí, que sí...'". Davant la inoperància de l'empresa d'aigües, la veïna es mostrava molt impotent, ja que segons ironitzava, "deu ser molt normal que et surti aigua del comptador de la llum, perquè aquí no ha vingut ningú, fins que el meu fill s'ha personat a les oficines de Secomsa a les deu del matí". Posteriorment, i segons explicava, van arribar uns operaris de l'empresa que tampoc n'estaven al cas.

Un cúmul de problemes

D'altra banda, la veïna del domicili afectat també es mostrava força indignada per la inoperància per part de l'Ajuntament, ja que segons explicava, va realitzar una trucada exposant el seu problema i reclamant alguna solució a l'incident. Amparo Muñoz, es mostrava molt sorpresa que des del Departament d'Enginyeria, se li donés com a solució la tramitació d'una queixa a Secomsa. De fet, segons explicava ella mateixa, "m'han demanat el nom i el telèfon per tramitar ells la queixa, i els hi he dit que 'moltíssimes gràcies', però això ja ho sé fer jo. En aquells moments, enfadada com estava, perquè em demanaven el meu nom si tampoc m'havien d'ajudar?".
Tal i com explicava la veïna afectada, "el problema és que eren gairebé les deu del matí i ens hem trobat al punt de partida. Si no haguéssim tallat nosaltres l'aigua encara estaria brollant des de dins del comptador de la llum. Havíem donat tots els passos: havia trucat a Fecsa i m'havien dit que truqués a Secomsa. Els de Secomsa m'han preguntat que si havia avisat a Fecsa, perquè sortia dels comptadors de la llum. Des de Secomsa no venien i l'Ajuntament m'ha donat aquesta resposta..."

Tot plegat, un cúmul de problemes que no només han afectat a aquest domicili, sinó a tot el carrer de Josep Serra i Dalmau, que ha estat unes hores sense subministrament d'aigua. Amparo Muñoz explicava que tot i que el seu habitatge no havia patit cap desperfecte, "si m'he trobat moralment sola. A més, l'aigua podria haver entrat en contacte amb algun cable i enrampar. Hem deixat a les altres cases sense aigua, però pel perill que comportava. Si hagués estat aigua sola, la deixes córrer, però estava en contacte amb els cables de la llum".

Comenta aquest article