Informació general

Sequera

L’Ajuntament de Cambrils fomentarà l’estalvi d’aigua amb una nova campanya de sensibilització   

Es col·locaran adhesius per conscienciar la població a tots els lavabos dels edificis municipals, amb la col·laboració de Comaigua

Per Redacció

La campanya s’emmarca en el projecte “Cambrils, Qualitat Ambiental”
La campanya s’emmarca en el projecte “Cambrils, Qualitat Ambiental” | Cedida

El Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Cambrils ha engegat una nova campanya per promoure l’estalvi i el consum responsable d’aigua per fer front a l’actual sequera. L’actuació s’emmarca en el projecte “Cambrils, Qualitat Ambiental” i compta amb el suport de l’empresa pública comarcal Comaigua.

Aquesta semana ja s’han començat a col·locar adhesius amb el missatge “A Cambrils estem compromesos amb l’estalvi d’aigua” a tots els lavabos dels edificis municipals i properament es repartiran pels centres educatius de primària i secundària, on també s’organitzaran activitats per sensibilitzar l’alumnat.  

D’aquesta manera, Comaigua s’incorpora a la campanya cívica “Cambrils, Qualitat Ambiental”, iniciada el passat mes de novembre per l’Ajuntament a través de l’empresa Secomsa. La campanya demana el compromís de la ciutadania per afrontar els nous reptes de futur i les amenaces del canvi climàtic, posant de manifest els valors positius de les bones pràctiques locals. 

Amb aquest objectiu, s’ha creat una marca que va més enllà de la transmissió de valors de qualitat i excel·lència de Cambrils com a municipi de referència i que ja s’està integrant en tots els àmbits de la gestió municipal que potencien les accions relacionades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).  

D’altra banda, l’Ajuntament ha pres altres mesures per afrontar la sequera com ara el tancament de les fonts ornamentals i la restricció del rec en algunes zones, prioritzant l’ús de l’aigua de pou. En aquesta línia, Comaigua  porta a terme la campanya “No et quedis sec. Tanca l’aixeta”, que consisteix en l’oferiment de 2.000 mecanismes airejadors per a les aixetes de les llars, la divulgació de consells d’estalvi al web de Comaigua i en mitjans de comunicació, i la cessió d’una exposició itinerant amb el nom “Operació Aigua”. 

Comenta aquest article