Informació general

Infraestructures

Es compleix un any de l'enderroc de l'antiga estació de tren

Segons ha explicat l'alcalde, Oliver Klein, a revistacambrils.cat, ja s'ha fet la concessió de les obres de connexió dels barris de l'Eixample i Horta de Santa Maria i podrien començar en un mes

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte actual de la zona de l'antiga estació de tren
Aspecte actual de la zona de l'antiga estació de tren | Lluís Rovira i Barenys

Avui fa un any s'inicava l'enderroc de l'antiga estació de tren, una operació que en set dies va reduir l'edifici a un munt de runes. L'enderroc es va iniciar a mig matí del 21 d'abril de 2022 sense previ avís. El dia abans, unes tanques amuntegades en un costat de l'antiga estació eren l'únic presagi del que havia de passar l'endemà. L'enderroc es feia efectiu mig any després que es consumés la moció de censura a l'ajuntament que va significar que l'alcaldia passés a mans d'Oliver Klein (NMC), amb el suport del PSC, PP i C's. Aquest nou equip de govern municipal ja havia deixat clares les intencions sobre el futur d'aquest edifici tot just prendre possessió. Per la seva part, els partits de l'oposició, ERC i Junts, ara fa un any, van qualificar l'acció "d'enderroc exprés" i van acusar el govern municipal d'haver actuat "amb nocturnitat i traïdoria".

Oliver Klein, alcalde: "En un mes s'iniciaran les obres d'unió de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer amb l'avinguda d'Horta de Santa Maria"

Un any després de l'enderroc, la zona on hi havia l'antiga estació i els edificis contigus continua igual, sense que s'hi hagi fet cap actuació. La zona està delimitada amb unes tanques i la gent pot passar a peu o amb bicicleta per anar de l'Eixample a l'Horta de Santa Maria a través del passadís que ja s'havia habilitat amb anterioritat a l'enderroc. En aquest temps, però, s'ha vist com ja ha arribat a Cambrils la primera acció del desmantellament de les vies amb el seccionament que es va començar a fer a principis de març i que aquest mes d'abril ha viscut un nou episodi.

Però l'actuació per connectar els dos barris, Eixample i Horta de Santa Maria, amb un pas adequat a vehicles i vianants és imminent. Segons va explicar l'alcalde, Oliver Klein, a revistacambrils.cat, "ja s'ha fet la concessió de les obres a una empresa local. Es tracta d'una obra civil important valorada en 300.000 euros i que ajudarà molt a millorar la zona. Les obres es preveu que s'iniciïn en un mes". pel que fa a la possible coincidència d'aquestes obres amb el desmantellament de les vies, Klein explica que "n'hem parlat amb Adif i ens coordinarem pel tema de la retirada de les vies. Podem treballar independentment els uns i els altres, no és cap entrebanc".

Via verda, ponts a terra i recuperació dels espais contigua a les vies

El desmantellament de les vies suposarà la recuperació de molts espais, uns espais que segons explica l'alcalde, "els podrem aprofitar per zones verdes, jocs per a la canalla, via verda,..". Des de fa un temps, les regidories d'Urbanisme dels municipis de Vandellòs-l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig-Miami Platja i Cambrils treballen conjuntament en uin projecte únic de via verda per fer un traçat homogeni que aniria des de l'antiga estació de tren de Cambrils fins a la platja del Torn, a l'Hospitalet de l'Infant. Oliver Klein també manifesta que "Adif ha de tornarels terrenys tal com estaven quan els van explotar. En el cas de Cambrils, des de l'antiga estació fins la riera de Riudecanyes ens han de deixar els terrenys el més baixos possible, aplanats i buidats d'infraestructures com són vies, catenàries, talussos i ponts. A més, s'han de tapar els túnels. En aquest tram tenim quatre ponts; dos a la Llosas, un al Dorado i el de la riera de Riudecanyes. Aquest darrer és l'únic que es mantindrà".

Pel que fa a la zona de llevant, l'alcalde assegura que "el pont de Cambrils Badia va a terra així com els ponts de l'avinguda de Mas Clariana i el pontet del costat de l'hotel Sol Cambrils".

ERC: "Si en lloc de tirar l'edifici de l'estació a terra, s'hagués vetllat per mantenir-lo i cuidar-lo, avui en dia Cambrils podria tenir un espai d'ús social i cultural pel barri"

En motiu del primer aniversari de l'enderroc de l'antiga estació de tren, ERC ha emès un comunicat en el que denuncia "la mala planificació i poca coherència d'una acció precipitada que no ha aportat res a la nostra vila, sinó el contrari. Fa un any, les veïnes i els veïns de Cambrils ens vam veure sorpresos en veure com l'estació era enderrocada sense cap mena de projecte previst. Un any després, l'actual equip de govern no ha pogut tirar endavant cap proposta per aquest solar, que actualment es troba abandonat i ple de brutícia. I no només això, sinó que es va arribar a un acord amb ADIF signat per decret d’alcaldia i sense fer-se públic a la ciutadania. Potser perquè es va signar de manera, una vegada més, precipitada. I és que en l'actualitat la cessió dels terrenys no suposa cap cost per Cambrils, però això només s’ha signat per quatre anys, cosa que pot provocar que d’aquí a quatre anys toqui pagar més d’un milió d’euros per aquests terrenys."

ERC manifesta que "si en lloc de tirar l'edifici de l'estació a terra, s'hagués vetllat per mantenir-lo i cuidar-lo, avui en dia Cambrils podria tenir un espai d'ús social i cultural pel barri. Una mostra més de la manca de planificació i desídia de l'equip de govern actual. Les cambrilenques i els cambrilencs mereixen un govern que vetlli pels seus interessos i necessitats, i que no deixi perdre oportunitats de millora per a la ciutat."

 

 

Comenta aquest article