Eleccions 28M
Quina solució proposen els candidats a la manca d'aparcament?
Aquest és un dels problemes que més preocupa a la ciutadania, que en els darrers anys ha vist com s'han perdut centenars de places de pàrquing en zones cèntriques
Un dels problemes més greus que té actualment Cambrils és la manca d'aparcament. Ara fa cinc anys, es van reduir a la meitat les places d'aparcament del solar del costat de l'Ateneu Juvenil per iniciar la construcció d'una promoció d'habitatges. Va passar de tenir una capacitat per 300 vehicles a un centenar, i tres anys després, es van acabar de perdre la resta de places.
També el pàrquing del Xalet d'en Bau va perdre diversos llocs d'estacionament per l'edificació de més pisos. Una pèrdua de places important, agreujada amb la construcció del nou Mercadona -espai que va funcionar durant molts anys com a aparcament- i la remodelació de la Rambla de Jaume I -han desaparegut els llocs per aparcar-, que obliga al nou govern a buscar una solució urgent.
A l'edició d'aquest mes de maig de Revista Cambrils, publica les entrevistes amb els onze alcaldables per conèixer què faran per millorar l'aparcament si estan a govern.
Camí Mendoza (ERC)
"És cert que se n’han perdut significativament per les obres de la Rambla. El govern vam encarregar l’estudi de mobilitat per veure què es necessita resoldre en quant a mobilitat i aparcament, s'està a punt de rebre les respostes i actuacions. Des d’ERC sempre hem dit que hem d’impulsar un pàrquing dissuasori a les afores de municipi. El tema de fer-ho a la zona de les Comes creiem que, un cop desmantellades les vies del tren, serà una bona ubicació perquè pugui donar solució als residents dels barris de l’Eixample Vila i La Pallissa i Parellada, però també que pugui ser una zona d’aparcament per aquells que ens visiten i puguin estar a prop de les zones turístiques i de la Vila".
Juan Carlos Romera (Ciutadans)
"Apostem per l’aparcament amb tarifes i competència pública. Es podria ubicar a les places de Lluís Companys i de Francesc Macià, a l’Eixample Platja, amb entrada pel carrer d'Andalusia. En treure l’antic traçat del tren queda espai on fer aparcament públic".
Alfredo Clúa (PSC)
"El POUM contempla un pàrquing de 300 places al costat de la rotonda de l’antiga Creu Roja i al costat del supermercat de la Fontcoberta se’n pot fer un altre de 500. El que no podem pretendre és pacificar zones i voler arribar amb el cotxe a aquestes zones. T’has de quedar als pàrquings que proposem, que estan a 10 minuts del centre i de la Rambla. La gran solució és aquesta".
Enric Daza (Junts): "Crec que es podria aprofitar el projecte de la tercera fase de l'avinguda del Baix Camp per crear aparcament soterrat que donaria servei tant a La Pallissa com al municipi en general. El que sí hem de tirar endavant segur és el projecte anunciat a la parcel·la de les Comes, on hi caben fins a mil places. Seria un pàrquing ecològic, amb plaques per autoconsum i càrregues elèctriques per vehicles, hi ha empreses interessades a impulsar-ho. Està clar que hem de treballar per completar l'oferta perquè ens preocupa la qualitat de vida dels cambrilencs. També tenim tot l'espai de l'antic traçat de la via que pot ser una oportunitat per crear més aparcament i que beneficiaria a diversos barris".
Oliver Klein (NMC)
"El tema de l’aparcament s’ha de tractar en diferents vessants; des del que hi viu, al que es desplaça dins la mateixa ciutat i fins la gent que ve a passar una estona i el que ve a fer estades llargues. S’ha de donar solució a tot. Jo anuncio que tenim un avantprojecte que hem fet des d’alcaldia per descongestionar tota la zona del port amb un aparcament que seria de dos plantes, mínim, soterrades al parc del Pescador. A més, l'NMC proposa que hi hagi una societat municipal d’aparcaments".
David Chatelain (PP)
"Tenim un espai finit per a unes necessitats infinites. S’està treballant amb els propietaris de dues parcel·les properes a l’entorn urbà. S’ha modificat l’Ordenança d’estacionament i parc de vehicles i introduirem dues noves formes d’aparcament. La zona vermella, que serà un aparcament regulat, gratuït, d’uns 20/25 minuts, vigilat per càmeres i sancionat si es sobrepassa el temps. L’altra és deixar preparada la zona verda. Amb aquestes quatre zones: blava, taronja, vermella i verda, donaríem resposta als problemes específics que té cada barri".
Jordi Barberà (En Comú Podem)
"És important donar servei a les persones que viuen tot l’any, som partidaris de peatonalitzar més carrers. En primer lloc totes les places de pàrquing en superfície haurien d’estar reservades als veïns. Els visitants poden aparcar en aparcaments dissuasius connectats amb autobusos llançadora. Un cop això hem de tenir un transport públic de qualitat. És important donar servei a les persones que viuen tot l’any, que el transport en cotxe tingui menys protagonisme, però d’una manera organitzada i planificada".
Tomás Garcia (ADN)
"Aquesta pèrdua es deu a la desatenció i falta de planificació en matèria de mobilitat. Cambrils és una ciutat turística en la qual la mobilitat és clau. Durant molt de temps s'ha mirat cap a un altre costat, sense abordar de manera integral aquests problemes".
Josep M. Riba (Activem)
"He viatjat molt i he vist grans ciutats com Mònaco, Berna, Viena...que apliquen el model que jo aplicaria a Cambrils: grans aparcaments a les entrades on deixar el cotxe i promoure que la gent es desplaci a peu. Caldria posar llançadores, fomentar l'ús de la bicicleta i incentivar que la gent passegi, visiti els nostres establiments i faci despesa".
Jose Luis Villares (Valents)
"Aquest és un problema seriós. En principi, volem crear un gran pàrquing gratuït. S’ha de buscar el lloc. També trauria la zona blava pels residents".
Isabel Segarra (VOX)
"Tenim cinc pàrquings a Cambrils i alguns d’ells estan infrautilitzats perquè la gent ni els coneix. La segona planta del pàrquing de l’ajuntament està buit. Es a dir, en primer lloc cal potenciar els aparcaments existents, i en segon lloc cal tenir aparcaments dissuasius com es tenen a totes les ciutats".