Informació general

Infraestructures

Via fora! (Imatges del desmantellament de la via a Cambrils)

Un bon tram de l'antiga via fèrria des de Cambrils Badia fins a Salou ja ha estat retirat i aquesta propera setmana el desmantellament de la via podria arribar a la part central de Cambrils i a l'antiga estació

Per Lluís Rovira i Barenys

Aixecament de les vies al tram entre Cambrils i Salou
Aixecament de les vies al tram entre Cambrils i Salou | Lluís Rovira i Barenys

El desmantellament de l’antiga via fèrria ha entrat de ple al terme municipal de Cambrils i a hores d’ara ja hi ha força trams sense via des de Cambrils Badia fins a Salou. El desmantellament de la via a Cambrils es va iniciar els primers dies d’aquest mes de maig i ho va fer partint del pas a nivell del carrer d’Estrasburg, a Vilafortuny, i des d’allí es van anar arrencant les vies en dirección a Salou. Els trams de vies i travesses desmuntats es van anar apilant en un espai de l’antiga estació de Salou. Un cop completat aquest tram, es va continuar el desmuntatge del tram comprès entre l’antic club de tennis de Vilafortuny i el carrer d’Estrasburg i fa un parell de dies s’ha començat a desmuntar des de Cambrils Badia en direcció a Vilafortuny. Aquest tram podría estar enllestit en un parell o tres de dies i a meitats de la setmana vinent les obres de desmuntatge podrien arribar a la part més céntrica de Cambrils.

Quan s’hagi arribat a fer el tram que afecti la zona de l’antiga estació, quedarà per desmantellar la via des de l'antiga estació de Cambrils fins a Mont-roig del Camp. De Mont-roig fins l’Hospitalet de l’Infant ja és fora ja que va ser el primer tram en el que es va actuar. I també quedarà per desmantellar el tram que va des de Salou a Port Aventura, que seguramement es deixarà fins el final, passat l'estiu.

Recordem que el primer pas del desmantellament de les vies va ser el seu seccionament en trams de prop de 20 metres, unes obres que van arribar a l'alçada de l'antiga estació de tren a principis del passat mes de març. Un cop enllestida aquesta feina en els poc més de vint quilòmetres que s'han de desmantellar, es va començar a retirar aquests trams en peça, retirant vies i travesses a l’hora, i es va començar per l'extrem sud, a l'Hospitalet de l'Infant. Aquests trams s’han anat col·locant damunt d’uns rails i estirats per una màquina fins el lloc de dipòsit. Finalment han estat apilats en diferents espais, repartits al costat del traçat ferroviari i amb l’ajuda d’una potent grua.

Comenta aquest article