Informació general

La supressió de l'aparcament al camí del Corralet provoca la queixa dels veïns de la zona

Per Judit Pinazo

La Policia Local ha prohibit l'aparcament de vehicles al camí del Corralet per millorar la circulació i la seguretat dels vianants

Durant els mesos d'estiu el camí del Corralet es converteix en una de les vies més transitades del municipi. El carrer, que presenta un estat força precari, uneix l'avinguda de la Diputació amb el vial del Cavet, a l'alçada de la Torre de l'Esquirol i és una via on hi circulen molts vehicles i vianants en direcció a la platja. Però no només això, aquest carrer està ubicat en una zona on actualment s'hi construeixen molts blocs d'apartaments, la qual cosa provoca que aquest carrer sigui també utilitzat per a molts camions i també per autobusos turístics.

La perillositat per als vianants, que han de passar per la calçada ja que no hi ha vorera, és molt elevada, i és una qüestió que des de fa temps preocupa els veïns de la zona. Des de fa pocs dies la Policia Local ha instal·lat una senyal que prohibeix aparcar a totes dues bandes del carrer per afavorir la mobilitat dels vehicles i alhora reduir la perillositat dels que hi circulen a peu.

Poca seguretat

Els treballadors de la Residència Costa Mediterrània fa anys que conviuen amb la perillositat del carrer, sobretot des que va entrar en funcionament el vial del Cavet, ja que el trànsit de vehicles ha augmentat d'una manera espectacular. El fet que recentment s'hagi prohibit aparcar en el carrer creuen que no és la millor mesura per reduir el trànsit i la perillositat de la via. Loli Jiménez, adjunta de direcció de la Residència, creu que aquesta mesura "només fomentarà que els cotxes circulin a més velocitat i a nosaltres ens preocupa perquè els avis surten a passejar i el carrer és molt insegur". A més, habitualment davant de la residència hi solen parar durant diversos moments del dia ambulàncies, i amb aquesta mesura, a partir d'ara, quan s'aturin estaran obstaculitzant el pas als vehicles.

Està clar que la millor solució a tots aquests problemes seria ampliar el carrer, fer les remodelacions necessàries i posar voreres amples. Però mentre això no pugui ser creuen que la millor solució seria" posar bandes sonores al terra per reduir, com a mínim, la velocitat dels cotxes i fer la via més segura".

Major mobilitat

Per la seva banda la regidora de Protecció Ciutadana i Mobilitat –Laura Forcadell– en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital creu que la mesura serà positiva i reforçarà la seguretat per als vianants de la zona. Forcadell creu que les dimensions del carrer no permeten que hi hagi una zona d'aparcament "amb el trànsit que hi ha habitualment s'embussa i no es podia mantenir de cap manera la zona d'aparcament, perquè dificultava molt la circulació".

Pel que fa a la possible col·locació de bandes sonores, Forcadell explica que de moment no està previst col·locar-ne, ja que no es té constància que arran de la mesura adoptada els vehicles circulin a més velocitat "els vehicles circulen molt ràpid quan tenen molt d'espai, però quan és un lloc estret no van tan ràpid". Tot i que de moment no es col·locaran, Forcadell assegura que si més endavant es detecta que és necessari, se'n col·locaran. Pel que fa a la mobilitat i a la seguretat dels avis de la residència, Forcadell creu que ara que no hi haurà cotxes aparcats la via serà molt més segura, ja que els vehicles veuran molt millor als vianants.

Pel que fa a la parada de les ambulàncies, la regidora assegura que ho podran continuar fent amb tota normalitat, ja que són vehicles autoritzats per parar-se en qualsevol lloc.

Problemes d'ampliació

Un dels principals problemes d'aquest carrer són les seves dimensions. És molt estret, en alguns trams més que en d'altres, i resulta difícil que hi circulin amb normalitat dos vehicles alhora. Però el problema és ampliar-lo. Tal i com explicava l'alcalde –Robert Benaiges– en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, els terrenys que hi ha no urbanitzats a la part esquerra del camí, mirant al mar, pertanyen a un polígon no desenvolupat. A més, segons Benaiges, l'espai que es necessitaria per ampliar el carrer pertany a una propietat privada i les converses que s'han mantingut per la cessió dels terrenys no han proliferat gaire, "finalment haurem d'optar per l'expropiació i després en un futur, quan es desenvolupi el polígon, ja veurem com ho compensem".

Comenta aquest article