Ensenyament
Alumnes de 1r d'ESO reflexionen sobre la igualtat de gènere i violències masclistes amb un circuit de teatre
Prop de 300 estudiants dels quatre instituts cambrilencs participen en l'activitat organitzada pel Departament d'Igualtat de l'Ajuntament
Els passats 14 i 15 de juny, prop de 300 alumnes de 1r d'ESO dels quatre instituts cambrilencs van participar en un circuit de teatre que els convidava a reflexionar sobre la igualtat de gènere i les violències masclistes. La Gira Píndoles va ser l'encarregada de preparar tres obres de teatre que buscaven l'objectiu de conscienciar els estudiants sobre aquests dos temes.
En aquesta activitat educativa, organitzada pel Departament d’Igualtat de l’Ajuntament de Cambrils amb a col·laboració de Petit Tarragona, hi van participar els alumnes de l’Institut Cambrils, l’Institut Mar de la Frau, l’Institut-escola Joan Ardèvol i el Col·legi Vidal i Barraquer. El circuit consistia en representar una obra de teatre en tres espais diferents de l'Ateneu juvenil. Acte seguit, es va fer un debat amb els actors i les actrius on l'alumnat tenia l'oportunitat de donar la seva opinió sobre la igualtat de gènere i la violència masclista.
Les obres que es van representar van ser: Guardar la roba,We Would Prefer Not To i Zoides. Les tres van ser estrenades al Festival Píndoles i, per tant, seleccionades mitjançant una convocatòria oberta i valorades per un jurat professional. Tres espectacles de 15 minuts de durada que a més permetien una proximitat molt més gran amb l'espectador, ja que el públic estava a tocar de cada escena.
Aquesta activitat és un complement dels tallers del programa municipal de Salut Escolar i Coeducació adreçat a escoles i instituts. La regidora d’Educació en funcions, Ingrid Duch, explicava que és una eina pedagògica molt interessant per atraure el jovent i apropar-lo a realitats que puguin generar empatia i promoure la reflexió. A més, es va fer arribar als instituts participants material pedagògic de suport a l’activitat per tal que poguessin continuar treballant els continguts de les obres de teatre a les aules.