Via fèrria
Es retira el balast de l'antic traçat ferroviari
Les obres de desmantellament de la via fèrria segueixen endavant i des del passat divendres s'està retirant la capa de pedres on estava fixada la via
Les obres a l'antic traçat ferroviari segueixen endavant. Un cop s'ha enllestit la retirada de les vies i de les travesses al terme municipal cambrilenc, el següent pas consisteix en retirar el balast, és a dir, les pedres on anaven fixades les vies. En aquest sentit, des del passat divendres s'ha començat a treballar des de la zona de l'antiga estació de tren en direcció cap a ponent. Una excavadora va acumulant les pedres i, posteriorment, són carregades en camions per tal de procedir al reciclatge d'aquest material.
12 mesos de treball i un presupost de 1.829.258,4 euros
Els treballs que s'estan efectuant, i que es van iniciar el passat mes de desembre, contemplen el desmantellament de la superestructura de via, és a dir el carril, les travesses, els aparells de via i el balast, en un tram de 28,2 km entre l'hospitalet de l'Infant i Port Aventura, així com la retirada dels pals de catenària entre Cambrils i Salou-Port Aventura que quedaven pendents així com les instal·lacions de seguretat i comunicacions com ara els senyals lluminosos, balisses i altres elements. Els treballs que s'estan realitzant compten amb un pressupost de 1.829.258,4 euros i un termini d'execució estimat de 12 mesos. Tota aquesta operació de desmantellament suposa, en xifres, la retirada de 66.000 metres de carril, 55.500 travesses, 39.000 m3 de balast i 156 pals de catenària. Aquesta actuació compta amb el finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resuliència i està finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.