Informació general

Tot a punt perquè s'iniciïn les obres de construcció d'una rotonda a la intersecció de l'N-340 amb la carretera de Montbrió

Per Judit Pinazo

Aspecte que oferia aquest matí la cruïlla de l'N-340 amb la carretera de Montbrió (T-312) on es construirà la rotonda

Properament s'iniciaran les obres de construcció de la rotonda a la intersecció de la carretera N-340 amb la carretera de Montbrió (T-312). Aquesta dies ja s'hi ha vist moviment de tècnics, que indica que l'inici de les obres no està molt lluny. Recordem que les obres consisteixen en la remodelació de la cruïlla, actualment controlada per semàfors, per tal de millorar la seguretat vial de la zona i facilitar la circulació entre l'N-340 i l'AP-7 ja que en aquest punt habitualment s'hi formen llargues cues.

Segons l'alcalde –Robert Benaiges– en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, l'Ajuntament, en els diferents projectes presentats pel Ministeri de Foment, va demanar diverses modificacions perquè la rotonda s'ajustés al dibuix previst en el Pla General. L'Ajuntament va sol·licitar que el dimensionat de la rotonda fos més gran "el dimensionat era massa petit i consideràvem que no era l'adequat". Una altra de les propostes que va fer l'Ajuntament va ser que la rotonda s'ubiqués més propera al municipi i que no se suprimís l'entrada a la carretera nacional per l'accés que hi ha sota l'ermita de la Mare de Déu del Camí, ja que és una de les sortides habituals del Barri Antic per accedir a l'N-340. Segons Benaiges, es van passar totes aquestes propostes, es van acceptar i finalment el Ministeri de Foment "ha presentat un projecte que s'adequa a les nostres necessitats".

Una de les possibilitats que s'havia plantejat a l'hora de fer les obres de la rotonda era la de desviar el trànsit pel nou tram de l'A-7 (el futur desviament de l'N-340) que enllaça Vila-seca i Cambrils i que està a punt de finalitzar. Però l'Ajuntament sempre ha manifestat el seu desacord a aquesta possibilitat, ja que obligaria que tot el trànsit de l'N-340 passés per la zona industrial i l'accés nord del municipi. Segons Benaiges el més coherent és obrir l'A-7 quan estigui enllestit el tram entre Cambrils i Miami.

La rotonda

Recordem que l'empresa Pavimentos Barcelona SA serà l'encarregada de fer les obres per construir la rotonda. Amb aquestes obres se suprimiran el carril de gir a l'esquerra venint de València i d'incorporació a la dreta en direcció a Barcelona i els tres carrils de l'N-340 en aquest punt es convertiran en només dos. També es desviarà el traçat de la T-312 per connectar amb la rotonda. El traçat antic s'aprofitarà només en un sentit per accedir a la T-312 en direcció a Montbrió, mentre que per anar en sentit a la rotonda es farà un enllaç que incorpora els vehicles procedents de Cambrils a un carril que arriba fins a la rotonda, de manera que la nova T-312 s'incorporarà a la rotonda amb dos carrils. L'obra contempla les obres del ferm de l'N-340, la T-312 i la rotonda, a més de les voreres i la xarxa de drenatge.

Per altra banda, s'instal·larà senyalització vertical i 462 metres de barrera de seguretat metàl·lica. Les obres de construcció de la rotonda compten amb un pressupost de 670.954 euros.

Comenta aquest article