Queixa
Lamenten el tracte cap als usuaris en cadira de rodes als autobusos: «Fan veure que no funciona la plataforma»
Una usuària diu que, en el darrer mes, ja li ha passat fins a tres vegades que la seva mare no ha pogut fer servir aquest tipus de transport
Una usuària del servei d'autobusos de línia lamenta el tracte “vergonyós” cap a les persones en cadira de rodes per part de l'empresa que els gestiona. La veïna de Cambrils ha volgut denunciar a revistacambrils.cat que, durant aquest mes, ja li ha passat tres vegades que la seva mare –de 97 anys i en cadira de rodes– no ha pogut pujar a l'autobús perquè no funcionava la plataforma que permet l'accés a les persones amb una discapacitat.
El testimoni explica que aquest aparell pot ser automàtic o manual, però que, darrerament, els dos sistemes han fallat. “Crec que fan veure que no funciona perquè deuen tenir un horari molt marcat i no volen perdre temps”, sospita, “diuen que està espatllat quan, en realitat, no ho està”.
La usuària, que ha trucat a l'empresa per denunciar la situació, diu que la solució que li proposen és que avisi amb antelació perquè hi vagi un autobús degudament equipat: “per fer això em demano un taxi”. Aquesta problemàtica s'hauria anat produint repetidament les darreres setmanes amb diferents vehicles de la mateixa empresa i les protestes d'aquesta persona no haurien servit per millorar un servei pel qual no hi ha cap alternativa de transport públic.