Carretera
La inauguració del nou tram de l'A7, ara fa 15 anys
El nou tram de l'autovia de la Mediterrània es va obrir al trànsit de manera sobtada, tres dies abans de les eleccions generals del març de 2008
El tram de l'A7 que va des de Vila-Seca a Mont-roig del Camp es va obrir al trànsit ara fa 15 anys. El 6 de març de 2008 es va posar en funcionament, gairebé per sorpresa, la variant de l'N-340 entre la rotonda de Vilafortuny i Mont-roig del Camp. Aquesta obertura de l'autovia de la Mediterrània es va produir tres dies abans de les eleccions generals d'aquell 2008, tot i que en la visita d'obres realitzada el 14 de febrer d'aquell any per part del subdelegat del Govern d'aleshores, Joan Maria Abelló, es va dir que el nou traçat s'obriria al trànsit cap a l'abril o el maig.
Segons explicava Revista Cambrils en la crònica d'aquest fet, la rapidesa amb la qual es va voler posar en marxa aquest tram de l'autovia va provocar alguns contratemps. L'obertura no es va fer fins a la una del migdia del 6 de març, tot i que encara no estaven totes les senyalitzacions col·locades. En conseqüència, hi va haver endarreriments en el sentit nord de la nova via.
D'aquesta manera, es va permetre alliberar de trànsit la N-340. De fet, l'endemà mateix d'aquesta obertura ja es notava una notable disminució en la congestió de cotxes del pas de l'N-340 per Cambrils. Tot i això, ja feia un temps que se circulava pel tram des de les quatre carreteres fins a prop de la rotonda de Vilafortuny.
Un cost de 93 milions d'euros i sense inauguració oficial
Aquesta infraestructura va costar uns 93 milions d'euros. Correspon a dos trams: el que va des de la variant de Vila-seca fins a la rotonda de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, amb un pressupost de 62.260.298 euros, i el que va des d'aquesta rotonda fins a Mont-roig del Camp, amb un presspost de 30.776.213 euros. El primer d'aquests trams té una longitud de 9,1 quilòmetres, mentre que el segon consta de 4,9 quilòmetres. Aleshores, l'autovia de la Mediterrània arribava, en sentit sud, fins a Mont-roig del Camp. Faltava per acabar els trams de Mont-roig a l'Hospitalet de l'Infant i de l'Hospitalet de l'Infant a l'alçada de la central nuclear de Vandellòs, en funcionament des de l'any 2009.
El fet que fos durant un període electoral va impedir que aquest nou tram de l'A-7 s'inaugurés oficialment. De fet, els grups municipals de CiU i PP, que en aquell moment estaven a l'oposició del consistori, van denunciar que aquesta obertura es produís a tants pocs dies de les eleccions generals. Al seu torn, l'alcalde de Cambrils d'aleshores, Robert Benaiges, va valorar molt positivament aquesta obertura perquè "allibera als municipis de la costa d'un problema molt greu de trànsit, d'accidentalitat i col·lapses sobretot en l'època de l'estiu; a més l'N-340 sempre ha sortit en totes les estadístiques com una de les carreteres amb més accidentalitat del territori", segons va explicar.
Una senyalització controvertida que es va canviar al juliol d'aquell any
La senyalització d'aquests nous trams de l'autovia de la Mediterrània també va comportar algunes polèmiques. En aquell moment, venint a Cambrils des de Vila-seca s'observava un primer cartell que indicava la sortida cap a Vilafortuny i cap a Reus, tot i que en cap lloc hi posava Cambrils i, per tant, es donava a Vilafortuny la categoria de poble. Venint del nord, la primera i única sortida on apareixia el nom de Cambrils, sota del de Montbrió del Camp, era la que desemboca a la rotonda de la Cooperativa Agrícola.
Això es va canviar a meitats del mes de juliol del 2008, quan es va col·locar una nova senyalització que denominava les sortides "Cambrils est", corresponent a l'entrada per Vilafortuny, i "Cambrils oest", per la rotonda de la Cooperativa.