Informació general

Participació ciutadana

L'equip de la Síndica de Greuges es desplaça a Cambrils per acostar-se a la ciutadania

El passat dijous, l'assessor tècnic va atendre 10 visites presencials i 18 trucades

Per Redacció

La regidora de Participació Ciutadana, Neus Cárdenas, va visitar l’oficina
La regidora de Participació Ciutadana, Neus Cárdenas, va visitar l’oficina | Cedida

L’equip de la Síndica de Greuges de Catalunya va oferir atenció presencial i telemàtica el passat dijous des del Centre Cívic Les Basses de Cambrils, amb la col·laboració de l’Ajuntament. A primera hora del matí, la regidora de Participació Ciutadana, Neus Cárdenas, va visitar l’oficina, on va mantenir una breu reunió amb l’assessor tècnic, Ton Clapés, que posteriorment va atendre les consultes i queixes de la ciutadania i les entitats del municipi.

En aquest desplaçament de l’oficina a Cambrils es van rebre un total de 10 visites presencials i 18 trucades o videotrucades. Les persones que van ser ateses presencialment al Centre Cívic Les Basses o per trucada o videotrucada van presentar 8 queixes i van fer 20 consultes relacionades amb vulneracions de drets per part d’administracions públiques i empreses que presten serveis generals. Les problemàtiques plantejades van ser temes relacionats amb el consum (electricitat i gas), el medi ambient, la justícia i la infància, entre d'altres.

Aquesta presència de l’equip de la Síndica de Greuges a Cambrils respon a l’objectiu d’apropar aquesta institució a les persones per facilitar la presentació de queixes i fer consultes, i s'emmarca amb les visites que el Síndic fa amb regularitat als municipis i barris de Catalunya.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament. També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas o el servei postal.

Comenta aquest article