Informació general

Mobilitat

L'Ajuntament s'adhereix a l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà

Part de l'oposició té dubtes de la utilitat d'aquest conveni que el regidor de Mobilitat, Enrique Arce, considera «necessari»

Per Andreu Dalmau

Imatge d'arxiu d'una parada d'autobús al passeig La Salle
Imatge d'arxiu d'una parada d'autobús al passeig La Salle | Berta Ruiz

En el passat ple ordinari celebrat el 29 de setembre es va confirmar l'adhesió de l'Ajuntament a l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). Aquesta entitat, de la qual formen part 135 municipis, té, segons Enrique Arce, regidor de Mobilitat, “els recursos necessaris per tirar endavant estudis que permetin millorar el transport urbà a Cambrils”. El punt es va aprovar tot i els dubtes dels tres grups de l'oposició respecte a la utilitat d'aquest conveni.

Arce va explicar al plenari que el nou govern està “preocupat” per com està funcionant la mobilitat a Cambrils i que s'està estudiant fer una modificació del servei. “Per fer aquest tipus de canvis es necessiten estudis tècnics i proposem que aquesta associació sigui complementària a la tasca d'APARCAM”, plantejava el regidor. El cost total pel consistori d'estar associats a l'AMTU serà de 540 euros aquest any i, a partir de l'any que ve, de 2.160 euros aproximadament.

Des de l'oposició no es va donar suport a la renovació d'aquest conveni: abstencions de VOX i NMC i vots en contra de PP. Isabel Segarra va demanar que es faciliti més informació concreta sobre els projectes o estudis que es voldran encarregar a aquesta associació i el cost que tindran: “entenem que la intenció és positiva, però han de ser més transparents. Sembla que ens estiguem tirant al buit”.

David Chatelain va apuntar que afegir-se a aquest ens és “opcional” i que no veu “cap motiu per fer-nos membres”. “APARCAM disposa de dos tècnics i encara no tenim ni el pla de mobilitat urbana, que sembla estar maleït”, recordava el portaveu popular, “hem de fer cas als tècnics i no generar discussions de criteri entre departaments”.

Per la seva part, Oliver Klein, de l'NMC, va assenyalar que el benefici de convenis d'aquest tipues en els darrers anys ha estat bastant reduït, però va donar el seu “vot de confiança” al nou regidor.

Enrique Arce va defensar-se dient que els tècnics de l'Ajuntament “no estan especialitzats en innovacions” i que s'ha treballat colze a colze amb APARCAM. “Necessitem altre tipus de plataformes que normalment no estan a l'Ajuntament, adherir-se a una associació no és un fi, sinó un mitjà per millorar la mobilitat”, va concloure.

 

 

Comenta aquest article