Turisme
Una cinquantena d'empresaris es reuneixen amb l'Agència Catalana de Turisme per conèixer el comportament dels mercats europeus
Les jornades tècniques organitzades per la FEHT van servir per aprofundir sobre el comportament i quines experiències particulars cerquen els clients a la Costa Daurada
Una cinquantena d’empresaris i directius del sector turístic, a més de responsables de diferents patronats de turisme de la demarcació de Tarragona van participar ahir en les Jornades tècniques FEHT: Informes de mercats internacionals. L'activitat, organitzada per la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), conjuntament amb els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, així com l'Agència Catalana de Turisme, es va fer al resort Infinitum Beach Club.
L'objectiu d'aquesta jornada tècnica va ser conèixer de primera mà com es comporten els diferents mercats europeus, quina ha estat la seva evolució en els darrers anys, i aprofundir sobre el comportament i quines experiències particulars cerquen els clients internacionals a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre quan visiten les destinacions. Cal recordar que durant el 2022, a la demarcació de Tarragona es van dur a terme 19,7 milions de pernoctacions, més de la meitat -unes 11,4- les van realitzar el visitants nacionals.
Així, durant dues hores, els set directors i directores responsables de les oficines de l'Agència Catalana de Turisme a Madrid, París, Frankfurt Am Main, Brussel·les, Londres, Milà i Hèlsinki van detallar la situació dels diferents mercats. Els ponents van ser: Núria Perich, directora de l’Oficina d'Espanya i Portugal; Josefina Mariné, directora de l'Oficina de França; Aicard Guinovart, director de l'Oficina Regne Unit i Irlanda; Montserrat Sierra, directora de l'Oficina d'Europa Central; Inma Ballestín, directora de l'Oficina de Benelux; Marta Teixidor, directora de l'Oficina d'Itàlia i Israel i, Eulàlia Cabana, directora de l'Oficina de Països Nòrdics.
Pla conjunt de promoció turística
Properament, la FEHT, conjuntament amb els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, organitzarà una jornada similar, però en aquest cas, els ponents seran directius i responsables d'empreses relacionades amb el sector turístic.
Aquestes dues jornades tècniques s'emmarquen dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT)
Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l'encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics. Per a l’any 2023, el pla té un pressupost de 900.000 euros.