Informació general

L'avantprojecte del Pla territorial del Camp de Tarragona contempla un nou corredor de transport públic entre Cambrils i Reus

Per Redacció

El desdoblament de l'A-7 al seu pas per Cambrils és un dels principals eixos viaris que es contemplen dins del Pla

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit l'avantprojecte del Pla territorial del Camp de Tarragona, per tal de garantir un desenvolupament urbanístic ordenat amb l'encaix de totes les noves infraestructures que s'han d'implantar, en una data temporal establerta l'any 2026. Aquest document, amb la voluntat d'aplegar el màxim consens serà sotmès durant aquesta tardor a consulta pública, per tal que els ajuntaments, les entitats i la ciutadania pugui analitzar-lo abans d'iniciar la seva tramitació.

Aquest Pla territorial reconeix i promou la formulació de sis plans directors urbanístics plurimunicipals entre els quals hi ha el Pla director urbanístic de l'àmbit central del Camp de Tarragona, que integra la regió compresa entre les comarques del Tarragonès, Baix Camp, Alt Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà i Priorat, amb un total de 131 municipis, on viuen més de 450.000 habitants.

Nou corredor de transport públic

Pel que fa a Cambrils, el Pla contempla la potenciació de la xarxa ferroviària amb el nou corredor de transport públic amb plataforma segregada entre Cambrils i Reus, passant per Salou, Port Aventura, la futura estació intermodal del Camp i la terminal de l'aeroport. El pla defineix un sistema ferroviari basat en l'alliberament de la façana marítima de Tarragona, noves estacions de tren més urbanes i una nova estació internodal que connecti les rodalies, els trens regionals, l'alta velocitat i la nova plataforma de transport públic entre Cambrils, Salou i Reus.

D'altra banda, l'avantprojecte del Pla territorial del Camp de Tarragona també contempla l'impuls d'altres eixos viaris, com el reforçament del corredor mediterrani, amb la construcció d'un tercer carril a l'AP-7 i el desdoblament de l'A-7 al llarg de tota la regió.

També es contempla la potenciació de les polaritats urbanes, per tal d'acostar els serveis als pobles més petits i al conjunt del territori, amb una estructura nodal en funció de la seva influència. En l'avantprojecte s'assenyalen dos nuclis importants que vertebren el territori a escala regional –que són Reus i Tarragona–; unes polaritats comarcals –Falset, Valls, Montblanc i el Vendrell– i vuit polaritats subcomarcals entre els que s'hi troba Cambrils, juntament amb L'Arboç, L'Espluga de Francolí, Santa Coloma de Queralt, L'Hospitalet de l'Infant, Salou, Torredembarra i Vila-seca. El Pla també proposa estratègies per acostar els serveis al conjunt del territori. En aquest àmbit, l'avantprojecte proposa un creixement potenciat per a municipis com Cambrils, Reus, Salou, Tarragona, Falset o Valls entre d'altres, per tal de crear una xarxa de nodes urbans potents que minimitzin el consum de sòl i la fragmentació territorial.

Comenta aquest article