Comerç
Unió de Botiguers de Cambrils i Vila Centre es fusionen
Les dues associacions comercials sumen forces per «tenir més pes davant les institucions» i «convertir Cambrils en un referent comercial»
Unió de Botiguers de Cambrils i Vila Centre es fusionen. Així ho han anunciat totes dues entitats en una roda de premsa on han celebrat aquesta “suma de forces” que han qualificat de “col·laboració estratègica”. “Volem que Cambrils sigui un referent comercial i, amb aquesta unió, aconseguirem tenir més força davant les institucions”, explicaven els portaveus de l'UBC, Tomàs Sierra, i de la ja inactiva Vila Centre, Mar Roca.
Roca ha explicat que aquesta decisió s'ha pres després que, amb la pandèmia, Vila Centre quedés molt debilitada. “Es va posar sobre la taula la possibilitat d'unir-nos amb l'UBC i hem aconseguit arribar a un acord”, apuntava, “convidem a altres associacions a què se sumin a aquest projecte”.
Neus Cárdenas, regidora de Promoció Econòmica, veu amb bons ulls aquesta fusió que “reforça el lideratge d'Unió de Botiguers” i que també impulsa el teixit comercial de Cambrils. “L'objectiu d'aquesta aliança ha de ser desestacionalitzar la temporada comercial i buscar un benefici conjunt per a tots els cambrilencs i les cambrilenques”, apuntava la regidora Neus Cárdenas.
Totes dues associacions comercials ja estan treballant conjuntament en la campanya de Nadal i en altres projectes de cara al 2024. “Cambrils té un comerç de qualitat, però hem de trobar la manera que ho sàpiguen a fora”, comentava Roca, “hem perdut uns quants trens en els darrers anys i no n'hem de perdre més”. La fins ara presidenta de Vila Centre va demanar a Promoció Econòmica que s'emmiralli en certes campanyes comercials que s'impulsen a pobles petits i va posar d'exemple del cas de Pratdip, que durant la campanya de Castanyada-Halloween aconsegueix atraure molt públic fora de temporada.
L’Apunt
Tornaran els Bons Cambrils?
Una de les iniciatives comercials que ha tingut força èxit en els darrers anys ha estat la campanya de Bons Cambrils que es va impulsar des de Promoció Econòmica per revitalitzar el sector després de la pandèmia. Recordem que es va tirar endavant l'any 2021 amb una inversió de 250.000 euros quan Juan Carlos Romera (C's) era regidor de l'àrea comercial.
Cárdenas reconeix que “personalment” creu que és “una bona iniciativa”, però que el nou govern encara no s'ha plantejat aquesta possibilitat. Des de l'UBC veurien amb molt bons ulls una campanya d'aquest estil i van oferir tot el suport a l'Ajuntament en el cas que volguessin recuperar la iniciativa.
Cal recordar que, a l'abril d'aquest 2023, Esquerra Republicana va presentar una moció per demanar que s'activés una nova fornada de tiquets de descomptes per dinamitzar el comerç local. ERC, aleshores a l'oposició, va sol·licitar que s'utilitzés el romanent de tresoreria per incloure una partida de 100.000 euros per dur a terme la campanya comercial durant aquest any.