Turisme
El Patronat de Turisme es promociona a la fira de turisme més important del Regne Unit
La Costa Daurada va participar, entre el 6 i el 8 de novembre, al World Travel Market
La Costa Daurada inicia el mes de novembre promocionant-se al mercat britànic. Més concretament, del 6 al 8 de novembre, empresaris del territori i representants institucionals assistiran a la World Travel Market (WTM), la fira del sector turístic només per a professionals més rellevant del Regne Unit que es realitza al recinte firal ExCel de Londres.
El mercat britànic ha estat i és un dels principals mercats internacionals de la Costa Daurada. Així, durant el 2022 els britànics van realitzar gairebé 1,8 milions de pernoctacions. Aquest mercat encara està en recuperació i no ha aconseguit les dades de visitants prèvies a la pandèmia. Un dels fets que afecten aquesta recuperació és que el mercat britànic només arriba a la Costa Daurada a través de l'avió.
Per això, empresaris i representants dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, es reuneixen amb touroperadors, companyies aèries i agències de viatges britàniques per tal de presentar les novetats que, tant empresaris com Patronats de Turisme, estan treballant ja per a la temporada 2024. La previsió del sector turístic de la Costa Daurada és que durant l’any vinent, el mercat britànic ja recuperi el nombre de pernoctacions habituals.
Aquesta és una de les tres fires més importants de turisme que es realitzen a Europa. Durant el 2022 va ser visitada per més de 35.000 professionals de més de 180 països. En l'edició d'enguany, la WTM acollirà al voltant de 4.000 expositors de 184 països, a més es duran a terme 70 sessions de conferències amb 170 ponents.
En aquesta important fira internacional, empresaris i representants públics també aprofiten l’ocasió per establir i reforçar aliances estratègiques amb empreses turístiques d'arreu del món per tal de donar a conèixer els atractius de la Costa Daurada. Aquesta acció de promoció s'emmarca dins el pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, amb la participació dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT).
El pla conjunt de promoció
Aquesta acció de promoció s'emmarca dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb la FEHT. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori, així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.
Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l'encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Per a l’any 2023, el pla té un pressupost de 900.000 euros.