Obres
Es completen els treballs de desballestament de les darreres estructures de l'antiga via fèrria
Aquests dies s'està acabant de retirar el balast de les antigues vies just quan les obres de connexió entre l'Eixample i Horta de Santa Maria s'han donat per acabades
Des de fa uns dies s'està enllestint la retirada del balast, és a dir les pedres, que subjectava els rails de la via fèrria. El procediment ha estat amuntegar-les i, posteriorment retirar-les amb l'ajut de les excavadores i camions. El tram de ponent ja esta enllestit i a hores d'ara s'està treballant en la zona de llevant i ja només queda la retirada de la part més propera a l'entramat urbà de l'antiga via, la que es troba en la franja de separació entre l'Eixample Platja i la zona direccional. Des de fa uns dies s'han anat amuntegant piles de pedres a prop de l'antiga estació de tren i ahir mateix es va poder veure com es retirava aquest balast del tram situat al pont de la riera d'Alforja. Prèviament a la retirada de les pedres, es van enderrocar les torres de les catenàries.
Les obres de connexió entre l'Eixample i Horta de Santa Maria ja estan enllestides
Aquests treballs de desballestament de la via fèrria estan condicionant la posada en marxa de la connexió del barri de l'Eixample amb el d'Horta de Santa Maria per la zona de l'antiga estació. Es preveu que aquest mes de novembre, en una data encara per concretar, s'obri al trànsit aquesta connexió entre els dos barris. En aquests moments s'està pendent de si el possible pas de camions per la zona remodelada pot produir algun desperfecte.
Pel que fa a les obres de connexió de l'Eixample i Horta de Santa Maria, que es van iniciar a principis del mes de maig, ja es pot dir que a hores d'ara ja estan enllestides. Aquesta setmana passada es van col·locar els bancs i papereres al tram de passeig nou i, a banda, es van col·locar els arbres del nou tram. A més, es va condicionar la superfície on es col·locarà la zona de jocs infantils que abans de les obres es trobava al tram inferior de l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer. En total, doncs, han estat més de sis mesos d'obres.