Informació general

Obres

La connexió de l'Eixample amb Horta de Santa Maria, pendent de la retirada de les tanques

Aquest cap de setmana i durant unes hores, des de dissabte a la nit fins diumenge a mig matí, es va poder circular pel nou tram ja que "algú" va retirar les tanques, de manera anònima

Per Lluís Rovira i Barenys

Vehicle circulant pel nou traçat que aquest diumenge al matí va estar obert de manera "espontànea"
Vehicle circulant pel nou traçat que aquest diumenge al matí va estar obert de manera "espontànea" | Lluís Domingo

Les obres de connexió de l'Eixample amb Horta de Santa Maria a través de la zona de l'antiga estació de tren ja estan enllestides des de fa dies. La connexió viària entre els dos barris, però, continua tallada per unes tanques a l'espera que es realitzi la inauguració pertinent. Aquest passat dissabte a la nit, però, algú va retirar les tanques en els dos sentits de circulació de manera que durant unes quantes hores el nou tram va quedar obert al trànsit fins que a mig matí d'ahir diumenge es van tornar a col·locar, un cop se'n van assabentar els responsables de les obres.

Retirada de les pedres de l'antic traçat ferroviari

La connexió per aquest nou tram ha de servir per descongestionar part de la circulació que ara per ara ha de passar per força pel passeig de la Salle. Un cop aquest nou vial es va deixar enllestit, aquest mes de novembre, es va donar com excusa per no obrir-lo el fet que les obres del desmantellament de la via fèrria estaven molt a prop d'aquest indret. Concretament, aquests dies s'estava retirant tota la gran quantitat de pedres que hi havia a tot el traçat. Una part d'aquestes pedres es van amuntegar, de manera provisional, a les immediacions de l'antiga estació i, pel que va poder saber revistacambrils.cat, es volia comprovar si el possible pas de camions a l'hora de retirar els pedres a través de la zona remodelada podria causar algun desperfecte. Les pedres, però, es van retirar a principis de la setmana passada i el procediment es va fer per l'altre costat. Els camions no van arribar a passar per la zona remodelada sinò que van fer la circulació a través del pont de la riera d'Alforja.

Desmantellament gairebé enllestit

D'altra banda, el desmantellament de la via fèrria ja s'ha completat, al menys pel que fa a les estructures que conformaven la pròpia via. Queda pendent, ara per ara, l'enderroc dels diferents ponts que hi ha distribuïts en diferents zones del terme municipal i que han servit per salvar la barrera ferroviària.

Adif Alta Velocidad va iniciar, el 19 de desembre de l'any passat, les obres de desmantellament de l'antiga via fèrria entre l'Hospitalet de l'Infant i Port Aventura, que va quedar sense ús el gener de 2020 després que es posés en marxa el nou traçat. L'inici del desmantellament arribava, doncs, gairebé tres anys després d'aquesta fita. Aquest desmantellament, a més, venia marcat per la Declaració d'Impacte Ambiental que ja contemplava la retirada de la via un cop entrés en servei la nova variant. Els treballs de desmantellament van començar a la part sud del traçat, és a dir, a l'Hospitalet de l'Infant i en aquell moment es va dir que tenien un termini d'execució de 12 mesos.

Tanques barrant el pas de la circulació al nou tran, aquest matí (Foto: Lluís Rovira i Barenys)

 

Comenta aquest article