Informació general

Educació

L'Escola d'Adults forma parelles lingüístiques per practicar el castellà i l'anglès

Els programes «Hablamos» i «Let's Talk» agrupen aprenents dels últims nivells de llengües amb alumnat d'altres ensenyaments del mateix centre

Per Redacció

S'han format 11 parelles o grups amb un total de 26 alumnes
S'han format 11 parelles o grups amb un total de 26 alumnes | Cedida

El Centre de Formació d’Adults (CFMA) Rosa dels Vents de Cambrils ha format 11 parelles o grups amb un total de 26 alumnes per millorar l’expressió oral de la llengua castellana i anglesa. Es tracta dels programes “Hablamos” i “Let’s Talk”, que es van posar en marxa fa 3 anys, aprofitant la diversitat lingüística del propi alumnat del centre.

La iniciativa agrupa alumnes dels últims nivells d’aquestes dues llengües amb persones voluntàries que cursen ensenyaments com el Graduat en educació secundària, la preparació d’accés a la universitat per majors de 25 anys o els cursos de Competic.

Les parelles lingüístiques es comprometen a trobar-se per parlar durant el curs lectiu. La durada del programa són 10 sessions, una per setmana d’una hora cadascuna. L’escola d’adults fa un seguiment del funcionament de les parelles i al final del programa es valora com ha anat l’experiència i, si els participants ho volen, es pot allargar.

Enguany s’han format 11 parelles, però hi ha més aprenents perquè hi ha voluntaris que atenen a dos aprenents. En total 26 estudiants es beneficien d’aquesta experiència que permet establir noves relacions entre l’alumnat del centre, a més d’ajudar o aprendre a parlar de forma fluïda el castellà o l’anglès.

El regidor d’Educació i Ocupació, Jordi Barberà, ha afirmat que “des de l’Ajuntament de Cambrils hi ha un compromís amb l’educació permanent i al llarg de la vida i les segones oportunitats, i mitjançant l’Escola d’Adults municipal podem fer que la gent de Cambrils i poblacions veïnes tingui una porta oberta a continuar formant-se”. A més, el regidor ha explicat que “aquests dos programes també son un espai de convivència i aprenentatge intercultural entre els nous veïns i veïnes que arriben de diferents llocs i la nostra població”.

Cal constatar que una de les habilitats lingüístiques que costa més d’adquirir en l’aprenentatge d’una segona llengua és l’expressió oral. Generalment l’entorn lingüístic de l’aprenent, família, feina o amistats, es relaciona en una primera llengua i, per tant, les ocasions per comunicar-se amb la segona llengua són escasses.

Comenta aquest article