Informació general

Cambra

La Cambra de Comerç de Reus presenta el nou projecte de l'Espai Llotja

El nou president de la Cambra, Mario Basora, va explicar que es vol "convertir la Llotja de Reus en un centre de promoció de la producció agroalimentària de qualitat"

Per Lluís Rovira i Barenys

Jaume Llosas i Mario Basora, director gerent i president, respectivament, de la Cambra de Comerç de Reus, ahir, en la trobada davant la premsa
Jaume Llosas i Mario Basora, director gerent i president, respectivament, de la Cambra de Comerç de Reus, ahir, en la trobada davant la premsa | Lluís Rovira i Barenys

La Cambra de Comerç de Reus va presentar, ahir, davant la premsa, el projecte inicial de remodelació de l'Espai Llotja com una de les novetats projectades per aquest exercici que acaba d'encetar de la mà del nou president Mario Basora, que va accedir al càrrec a finals del passat mes d'octubre.

L'objectiu del projecte, tal com va explicar Mario Basora, "és convertir la Llotja de Reus en un centre de promoció de la producció agroalimentària de qualitat, per tal que sigui la porta d'entrada i el km 0 per degustar i descobrir l'origen dels productes de Reus i el territori CambraReus (Baix Camp, Priorat, Ribera d'Ebre, Terra Alta i Conca de Barberà) a través d'un portafolis d'experiències turístiques memorables. En resum, un espai de coneixement, experiència, degustació i compra de producte local". D'altra banda, també es pretén modernitzar i actualitzar l'espai, tot generant un canvi que sorprengui els visitants. El nou Espai Llotja també planteja un escenari multifuncional, amb una pantalla de leds gegant, un escenari per a presentacions i un altre per a showcookings.

Mario Basora, va afirmar que aquest projecte "donarà la importància que té l'Espai Llotja davant del territori". Així mateix, Basora ha expressat que "volem convertir la Llotja de Reus en un aparador de les comarques del territori CambraReus i de les seves denominacions d'origen i obrir-ho a la ciutadania i als turistes". "L'objectiu és que es facin la idea de la grandesa de les comarques que conformen la Cambra de Reus", va dir. Mario Basora també va dir que calcula que el pressupost per afrontar aquesta remodelació seria de prop de 1,2 milions d'euros i que s'aniria treballant per fases.

Apropar la Cambra al territori

 Mario Basora, en el seu primer contacte amb els periodistes, va refermar que "l’objectiu de la Cambra de Comerç de Reus de potenciar el territori de les comarques que formen part de la corporació, així com de treballar a favor del seu teixit empresarial per tal de donar-los les màximes facilitats en els diversos àmbits on necessitin de l’assistència de la Cambra. L'anterior president, Jordi Just, va fer un esforç per portar la Cambra al territori i jo penso seguir aquesta tasca". Basora també va fer esment d’un futur treball de les cambres de comerç de Reus, Tarragona, Valls i Tortosa per potenciar i crear sinergies de cara a la futura Regió Metropolitana del Camp de Tarragona en la qual, tal com va explicar, “les cambres de comerç hi tenen molt a dir”.

El president de la Cambra de Comerç de Reus també va recordar durant la trobada “la necessitat d’impulsar una Llei de Cambres a Catalunya”, i va recordar que Catalunya és l’única comunitat autònoma que no en disposa. Així mateix, va parlar dels Fons de Transició Nuclear, “una oportunitat pel territori que cal saber gestionar i que ha d’impulsar activitats enfocades en la diversificació econòmica, la transició verda i la creació de nous llocs de treball”.

Comenta aquest article