Informació general

Taula rodona

La taula rodona «Educar pel respecte» reflexiona per construir una societat més justa

L'activitat es va celebrar el passat 27 de novembre en el marc de les Jornades contra les Violències Masclistes

Per Redacció

La taula estava impulsada per l’àrea de Polítiques d’Igualtat
La taula estava impulsada per l’àrea de Polítiques d’Igualtat | Cedida

El Servei d’Atenció Terapèutic i Educatiu de Cambrils (SATEC) i Espai Familiar Saltirons (SIS 0-3) de l’Ajuntament van dinamitzar, el passat 27 de novembre, la taula rodona titulada “Educar pel respecte” en el marc de les Jornades dels Bons Tractes i contra les Violències Masclistes, impulsades per l’àrea de Polítiques d’Igualtat al voltant de la commemoració del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

La taula rodona, al Centre Cívic Alba, va comptar amb l’assistència de la tècnica de Polítiques d’Igualtat, Mònica Romano, que va participar activament en les dinàmiques proposades i va donar molta informació a les persones assistents sobre la missió i finalitat d’aquestes jornades.

Durant l’activitat, que va ser molt familiar, les dones assistents van poder compartir les experiències viscudes i les seves opinions segons cada realitat, i van reflexionar sobre l’autoestima, la gestió d’emocions, la comunicació assertiva, la importància de posar límits, entendre el no i acceptar-lo, entre altres temes relacionats amb l’educació.

La proposta va ser molt ben acollida per les persones assistents, que van adoptar un rol actiu en el diàleg arran la responsabilitat d’educar pel respecte els fills i filles per avançar cap a una societat més justa i igualitària. En aquest sentit, una de les reflexions finals més interessants va ser la importància de poder continuar creixent com a societat, i dotar-la de més serveis adequats a les necessitats reals de dones i homes, per construir una societat on hi hagi igualtat real.

La jornada va finalitzar amb una petita dinàmica d’expressió corporal de modelatge. Després de la lectura d’una història en primera persona d’una situació de violència de gènere, les persones participants van adoptar un rol diferent, representant un moment de la història amb una figura corporal, que els va portar a compartir, reflexionar, expressar opinions, i també riure juntes.

Comenta aquest article