Cultura

Música

El Fèlix Rossy Quintet tanca el cicle nadalenc de La Mar de Jazz

La banda liderada pel jove trompetista barceloní va presentar un directe ple d’improvisació i picardia

Per Andreu Dalmau

Fèlix Rossy toca la trompeta d'una manera particular: apuntant amb la campana a terra
Fèlix Rossy toca la trompeta d'una manera particular: apuntant amb la campana a terra | Andreu Dalmau

El Fèlix Rossy Quintet va ser l’encarregat de posar el punt final al cicle nadalenc de La Mar de Jazz. El conjunt liderat pel trompetista barceloní ho va fer ahir al vespre, a una Cripta de l’Ermita que es va tornar a omplir, amb un jazz ple de picardia i maduresa.

Tot i que aquest va ser només el segon concert d’aquest nou quintet, als seus integrants no els hi falta pas experiència. Començant per Fèlix Rossy, el trompetista prodigi que lidera la banda amb la seva curiosa manera de tocar la trompeta: amb la campana apuntant a terra. Diu que, quan va començar a tocar als set anys, l’instrument li pesava massa i per això es va acostumar a tocar d’aquesta manera que ha acabat esdevenint el seu segell d’identitat.

Rossy ha mamat jazz des de ben petit gràcies al seu pare, el mític baterista barceloní Jordi Rossy, que també l’acompanya en aquest nou projecte amb les baquetes a les mans. La formació la completen Tomeu Garcías al trombó, Miguel Angel García al piano i Camil Arcarazo al contrabaix qui, per cert, va ser l’únic microfonat en el concert d’ahir. La magnífica acústica de la Cripta va fer la resta.

Amb aquests ingredients, el Felix Rossy Quintet va oferir un directe juganer, ple d’improvisacions i amb la sensació que els músics estaven passant l’estona més que oferint un concert. El mateix Rossy passejava per l’escenari entre solo i solo com si estigués tocant a casa seva amb els seus amics. L’admiració mútua entre els músics i la plasticitat dels temes van permetre l’encadenament dels solos amb una naturalitat tal que el públic no gosava interrompre la música amb els seus aplaudiments. Darrere de cada línia harmònica hi havia un somriure còmplice. Darrere de cada acord, una petita ganyota de plaer.

La banda va oferir temes compostos pels seus propis membres, però també en va tocar d’altres compositors, com Night Dreamer, de Wayne Shorter, saxofonista nord-americà que va morir l’any passat i per qui Rossy va voler tenir un record. El trompetista, tot i que va admetre que no li agrada gaire parlar entre cançó i cançó, també va agrair l’organització del festival per haver-los portat i va destacar la importància d’assistir a concerts de música en directe: “la música s’ha de compartir, ha de ser més que escoltar un disc a casa”.

El pròxim concert a la Cripta, el 28 de gener a les 19 hores, serà el darrer del cicle de tardor i anirà a càrrec del Mirla Riomar Trio. L’entrada costa 10 euros i es pot adquirir a codetickets.com.

Comenta aquest article