Informació general

Urbanisme

Adif adjudica per 5,8 milions d'euros les obres de la via verda entre Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant

El traçat en desús s'integrarà a l'entorn urbà i servirà per a vianants i ciclistes

Per Cristina Sierra

Una dona camina per l'antic traçat ferroviari que es convertirà en via verda
Una dona camina per l'antic traçat ferroviari que es convertirà en via verda | Lluís Rovira i Barenys

Adif ja ha adjudicat les obres per convertir l'antiga línia ferroviària entre Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant en una via verda. La inversió d'aquest projecte és de 5,8 milions d'euros i anirà a càrrec de l'empresa ACSA, Obras e Infraestructuras, que s'encarregarà d'integrar aquest traçat en desús a l'entorn urbà i servirà per a ciclistes i vianants.

En total, aquesta via cívica tindrà 19,3 quilòmetres i connectarà Cambrils amb Mont-roig del Camp i l'Hospitalet de l'Infant. En aquesta primera fase d'integració s'executaran encreuaments transversals, tant per a vianants com ciclistes, per eliminar o esmorteir l'efecte barrera de la infraestructura, i s'adequaran les dimensions d'alguns passos inferiors. A més, els entorns de les antigues estacions s'adaptaran com a zones de descans amb la instal·lació de mobiliari urbà i senyalització. Aquestes actuacions comptaran amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. 

La segona fase actuarà entre Cambrils i Salou, en un traçat de vuit quilòmetres que anirà des de la riera d'Alforja fins a la nova estació ferroviària de Salou – Port Aventura. En bona part d'aquest tram la Generalitat vol implementar el tramvia del Camp de Tarragona. Entre les obres que s'hi faran hi ha una nova passarel·la de pas al final del recorregut a Salou així com l'adequació d'alguns passos inferiors, la demolició d'altres i l'adaptació de diversos pas a nivell, entre altres.

Enderroc de ponts

A l'edició de gener de Revista Cambrils, el regidor d'Urbanisme i Obra Pública, Enric Daza, va explicar com serà aquesta via verda que ara està més a prop de ser una realitat. El regidor va afirmar que s'hauran d'enderrocar dos ponts: el del Camí de les Lloses -que accedeix al Càmping la Llosa- i el del carrer de Halley -conegut popularment com el pont del Dorado-. Els altres ponts es conservaran.

Un cop es faci aquest pas, s’uniran els carrers i es faran els passos a nivell corresponents. A més, s’instal·larà mobiliari urbà i s’apostarà per la creació de noves zones d’aparcament. "Serà una via natural, compactada, no es preveu que hi hagi asfalt perquè això és el que caracteritza a la via verda. S’implementaran nous elements urbans que permetran que la via verda quedi integrada als espais urbans i interurbans. El que farem amb aquest espai és incorporar equipaments previstos en sector que encara no estan desenvolupats. Intentarem encarar zones verdes cap a la via verda per ampliar aquests espais, s’encararan equipaments cap a la via verda i també volem ampliar els aparcaments. Es preveuen quatre bosses d’aparcaments per facilitar l’ús de la via verda i esponjar la densitat de cotxes aparcats al carrer", va apuntar.

 

Comenta aquest article