Societat

Educació

L'institut Ramon Berenguer IV organitza un debat sobre intel·ligència artificial

Tretze equips de tercer i quart d’ESO i de primer i segon de batxillerat han debatut a l’entorn de la premissa "És la intel·ligència artificial un perill per a la humanitat?"

Per Redacció

Imatge dels guanyadors de l'edició de l'ESO. D'esquerra a dreta: Ausiàs Manyanós, Ángel Moreno, Aina Aixalà, Arlet Aixalà i Aitana Sánchez
Imatge dels guanyadors de l'edició de l'ESO. D'esquerra a dreta: Ausiàs Manyanós, Ángel Moreno, Aina Aixalà, Arlet Aixalà i Aitana Sánchez | Cedida

"És la intel·ligència artificial un perill per a la humanitat?" L’alumnat de 3r i 4t d’ESO i batxillerat s’ha reunit durant dues jornades per debatre a l’entorn d’aquesta pregunta. Així, la sala d’actes del Casal Municipal de la Gent Gran ha acollit una nova edició —que es duu a terme d’ençà de 2019— de la «Lliga de debat», una acció de l’institut Ramon Berenguer IV centre que s’emmiralla en la proposta de la Xarxa Vives d’Universitats. El debat, entès com la discussió ordenada, argumentada i serena, ha estat la base d’un concurs de temàtica fonamental en l’educació del jovent.

Els equips guanyadors d’enguany han estat el de 3r d’ESO B —format per Aina Aixalà, Arlet Aixalà, Ausiàs Manyanós, Ángel Moreno i Aitana Sánchez — i de 2n de batxillerat A —format per Ana Fernández, María Fernández, Sam González, Alicia Lin i Mónica Mairal—, en les respectives categories. A més, el jurat ha premiat el paper destacat com a millors oradors d’ambdues fases: Arlet Aixalà, de 3r d’ESO B, i Maria Fernández, de 2n de batxillerat A. Així mateix, el jurat va decidir concedir un accèssit en la categoria de millor oradora a la jornada de l’ESO a l’alumna Ghizlane Andoh Himmich.

La proposta de l’institut se centra en treballar l’oratòria de l’alumnat de secundària i de batxillerat. Amb aquest objectiu, els participants han preparat l’argumentari i han après a comunicar-lo de manera eficaç a partir del treball multidisciplinari en diferents matèries. No es tracta únicament, per tant, d’un argumentari sòlid, sinó que demana també d’una bona posada en escena, això és, un control del llenguatge no verbal. De cada classe s’ha escollit un equip que ha representat el grup. Malgrat la dificultat de la prova, que exigeix la preparació dels posicionaments a favor i en contra, l’alumnat ha mostrat un molt bon nivell i ha tingut l’ocasió de treballar les habilitats comunicatives en situacions reals.

Els guanyadors de l'edició de batxillerat, d'esquerra a dreta: Alicia Lin, Mónica Mairal, Sam González, María Fernández i Ana Fernández (foto: Cedida)

 

Comenta aquest article