Societat

Ensenyament

Els alumnes cambrilencs Aleix Vernet, Pau González i Lluc Falceto premiats per Fundació Reddis pels seus treballs de recerca de Batxillerat

La Fundació Privada Reddis ha lliurat, en la seva tretzena edició, els Premis als treballs de Recerca de Batxillerat i, per novè any, els Premis als millors treballs de projecte de Formació Professional

Per Redacció

Foto de grup dels alumnes premiats
Foto de grup dels alumnes premiats | Cedida

La Fundació Privada Reddis ha lliurat, en la seva tretzena edició, els Premis als treballs de Recerca de Batxillerat i, per novè any, els Premis als millors treballs de projecte de Formació Professional que han realitzat els alumnes dels instituts de la comarca. Aquests premis s’organitzen amb l’objectiu de potenciar la recerca i la investigació a l’ensenyament secundari post obligatori i de donar un impuls a la Formació Professional. La Fundació ha entregat un total de set Premis, a les promocions del curs 2022-2023, quatre Premis de Recerca als alumnes de Batxillerat, i tres Premis als millors treballs de projecte de Formació Professional.

El jurat dels treballs de recerca de batxillerat, presidit per Francesc Valverde (en representació del Departament d’Educació) i format per Montserrat Jove, en representació de la universitat Rovira i Virgili; Miquel Lopez, en representació dels directors/es dels centres de secundària del Baix Camp; Àngels Bigorra (en representació de la Fundació Privada Reddis) i Mª Jesús Navarro, en representació de la Fundació Privada Reddis, ha establert els següents premis:

PREMIS ALS TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT (13a edició):
Àmbit Científic – Tecnològic
1er. Premi: Trilogia de la diabetis. Per Aleix Vernet Siuró (Institut Cambrils).
2on. Premi: Fecundació in Vitro del eriçons de mar. Per Pau González Mestre (Institut Cambrils)

Àmbit d’Humanitats, Ciències Socials i Art
• 1r. Premi: Reus, una ciutat emprenedora. Per Joaquim Vallès Ballester (Institut Domenech i Montaner de Reus)
• 2on. Premi: Quins canvis proposa el nihilisme. Per Lluc Falceto Fernàndez (Institut Ramon Berenguer IV)

El jurat dels Premis de Formació Professional presidit per Josep Camps, en representació del Departament d'Educació, President; Mar Pàmies en representació de la Universitat Rovira i Virgili; Joan Figueras en representació dels centres de secundària del Baix Camp; Valero Camps, en representació de la Fundació Privada Reddis i Josep Andreu, en representació de la Fundació Privada Reddis, Secretari, ha establert els següents premis:

PREMIS ALS TREBALLS DE PROJECTE DE FORMACIÓ PROFESSIONAL (9a edició):
• 1r. Premi: Descobrim la Resclosa. Per Kamar Bartolí Fernández (Institut Horticultura i Jardineria de Reus)
• 2on. Premi: El camí del Rec. Un espai natural per descobrir, conèixer, valorar i protegir. Per Judith Condeminas Sánchez (Institut Horticultura i Jardineria de Reus)
• 3er. Premi: Depuradora als Domus – Avantprojecte de la depuradora ecològica dels Domus. Per Eva Checa Isern (Institut Horticultura i Jardineria de Reus)

Els alumnes seleccionats van exposar els seus treballs de recerca i de projecte fa unes setmanes davant del Jurat dels Premis.

Els guanyadors i guanyadores han rebut els premis en un acte de lliurament presidit pel president de la Fundació Privada Reddis, Lluís Colomés; Montserrat Jové, en representació de la universitat Rovira i Virgili; Josep Camps, president del Jurat del Premis de Formació Professional; Pilar Lopez, regidora d'ensenyament de l'Ajuntament de Reus i Joan Manel Audí Gil, director dels Serveis Territorials d'Educació a Taragona.

L’acte va comptar amb la presència dels pares i familiars de tots els alumnes becats. Un any més, la Fundació Privada Reddis vol remarcar la qualitat dels treballs premiats i encoratja als alumnes a seguir avançant en l’àmbit de la recerca com a forma d’enriquiment personal i professional. El jurat felicita els/les autors/es dels treballs premiats, i els de la resta dels treballs presentats en aquesta tretzena edició, en vol remarcar la seva qualitat i els encoratja a seguir avançant en l’àmbit de la recerca com a forma d’enriquiment personal i professional.

Comenta aquest article