Informació general

Política

Rebutjada la moció de l'NMC sobre l'accés de les persones grans a l'administració

El principal partit de l'oposició volia facilitar les gestions burocràtiques als majors de 65 anys, però el govern argumenta que aquests «ja se'ls atèn amb preferència i sense franja horària»

Per Andreu Dalmau

Bancada del Nou Moviment Ciutadà en el passat ple ordinari
Bancada del Nou Moviment Ciutadà en el passat ple ordinari | Andreu Dalmau

El grup municipal del Nou Moviment Ciutadà va presentar, en el ple del passat 23 de febrer, una moció destinada a facilitar les gestions administratives de la gent gran amb l'Ajuntament. Segons el regidor Carlos Caballero, que va ser l'encarregat de llegir la moció, la població major de 65 anys és el sector “més perjudicat i desemparat” en el context digital en el qual vivim i, per això, s'han de prendre mesures per “facilitar i habilitar noves vies d'accés” a l'administració perquè la tecnologia deixi de ser una barrera.

Aquesta moció sol·licitava discriminar positivament la gent gran a l'hora de relacionar-se amb l'Ajuntament, reforçar i intensificar l'atenció presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), habilitar una franja horària específica perquè les persones grans puguin realitzar gestions de manera presencial a la OAC i impulsar una campanya informativa per retallar la bretxa digital. Aquesta iniciativa es podria vincular al projecte «Cambrils, ciutat amigable amb les persones grans» promogut per la OMS”, va destacar Caballero.

La portaveu del grup municipal de VOX, Isabel Segarra, va anunciar que votaria a favor de la moció: “des del nostre partit sempre hem recolzat els nostres majors, no podem abandonar aquells que han aixecat aquest país”. David Chatelain, del Partit Popular, també va defensar la moció argumentant que “tot i que s'han fet esforços per millorar aquesta situació, s'ha de reconèixer que és una assignatura pendent que fa temps que està sobre la taula. El portaveu del PP també va recordar que, en breu, s'aprovarà una llei que s'aplicarà especialment a les empreses bancàries i que obligarà a no cobrar les atencions presencials a majors de 65 anys.

Mellau: «Les persones grans ja tenen preferència, demanar una franja horària no ajudarà»

La regidora d'Atenció Ciutadana, Laura Mellau, va respondre a la moció afirmant que “a la OAC sempre s'ha atès sense cita prèvia a les persones grans i a les persones amb dificultat de mobilitat”. La cita prèvia, segons Mellau, no ha acabat amb les cites urgents que es poden demanar de manera presencial, un sistema que es va millorar a partir de 2023 amb la implementació d'una cua express. “Els conserges donen tickets per les persones que volen ser ateses el mateix dia sense cita”, recorda la regidora, “ja s'atén a aquestes persones amb preferència i sense franja horària”.

La responsable de la OAC creu que no cal “obligar a les persones grans a fer un tràmit en una hora en concret”, tal com demanava la moció de l'NMC, i va aprofitar per felicitar la tasca de les persones de l'oficina que sempre atenen amb una “indiscutible vocació de servei”. Per tots aquests motius, el govern va votar en contra de la moció.

Carlos Caballero va lamentar que es demani a l'oposició que sigui “constructiva” i després es rebutgin mocions “que contribueixen a tots els ciutadans”. “Quan acabi el mandat ja estarm acostumats a que ens votin en contra a totes les mocions”, va concloure el regidor de l'NMC.

Comenta aquest article