Informació general

Mobilitat

Les càmeres de la zona vermella del carrer de Pau Casals ja multen automàticament

Des d’ahir divendres el nou sistema de videovigilància controla que els usuaris facin un bon ús de l’estacionament gratuït de vint minuts

Per Cristina Sierra

La càmera, a la dreta de la imatge, està col·locada al final del segon tram de la zona vermella del carrer de Pau Casals
La càmera, a la dreta de la imatge, està col·locada al final del segon tram de la zona vermella del carrer de Pau Casals | Cristina Sierra

La zona vermella del carrer de Pau Casals ja està operativa al 100%. Des d’ahir divendres 1 de març, les càmeres de videovigilància col·locades en dos trams de la via multen automàticament a aquells usuaris que superen el temps permès d’estacionament gratuït, que és de vint minuts.

El regidor de Mobilitat, Enrique Arce, va anunciar, en el darrer ple ordinari, que el sistema entraria en funcionament aquesta setmana després de superar uns problemes que hi ha hagut amb les càmeres. Fins aquest passat dijous, aquest bon ús de la zona l’havia fet un vigilant, que tramitava les sancions corresponents als vehicles que no havien respectat el temps limitat. Ara, la feina la faran les càmeres que, quan detectin que un cotxe ha estat estacionat més de vint minuts, enviaran una notificació a la centraleta de la Policia Local per generar automàticament la multa. 

La zona vermella del carrer de Pau Casals es va implementar a principis del passat estiu. L’objectiu és garantir la rotació de vehicles en aquest tram força concorregut, especialment en temporada alta, i facilitar l’aparcament a aquelles persones que vulguin fer una gestió o compra ràpida en un dels establiments de la zona o bé, en el cas dels veïns, poder deixar la compra o recollir a un familiar.

Dos trams de zona vermella i capacitat per a una vintena de vehicles

En tot el carrer hi ha dos trams que funcionen com a zona vermella, que són els compresos entre la Rambla de Jaume I i el carrer de les Drassanes, i entre els carrers Roger de Flor i de Juan Sebastián Elcano. A cada tram hi ha dues càmeres de videovigilància instal·lades, una al principi i l'altra al final, i la capacitat total és d'entre 20 i 25 vehicles.

La implementació d’aquest sistema no va ser fàcil. Quan es va anunciar la posada en marxa es va dir que les càmeres operarien de seguida, però per problemes tècnics no va ser possible. A l’estiu no es van posar sancions i no va ser fins al setembre quan els vigilants de la zona vermella van començar a multar mitjançant control visual. Mig any després, les càmeres de videovigilància ja multen automàticament.

Un dels neguits que hi ha entre els veïns que tenen el seu pàrquing en aquest tram és si aquest sistema de control els afectarà, ja que si la càmera detecta l’entrada però no la sortida temen que se’ls pugui sancionar. Aquelles persones afectades han de facilitar la seva matrícula a la Policia Local, que les inclourà en una llista que servirà per tenir controlats els vehicles que aparquen en aquesta zona. És el mateix procediment que se seguirà amb els veïns de la Rambla de Jaume I una vegada les càmeres de videovigilància entrin en funcionament, que s’espera que sigui en unes dues setmanes. Tampoc es multarà si hi ha un embús al carrer. 

 

Comenta aquest article