Turisme
La Costa Daurada inicia un ambiciós pla de promoció turística a diverses fires de França
Ja ha participat en el Salon Occ'ygene a Toulouse de l'1 al 3 de març. Durant aquest mes -els dies 13 i 14- també assistirà al Saló CSE Eluceo de Bordeus
La Costa Daurada ha iniciat un complet pla de promoció a fires turístiques de França per a la temporada 2024 i 2025. La primera fira on ha assistit per presentar les seves novetats al mercat francès ha estat el Salon Occ’ygene de Toulouse, de l’1 al 3 de març. Aquesta fira s'adreça a tots els visitants que desitgen preparar les excursions, escapades o viatges, tant a França com a d’altres països europeus. Durant aquests tres dies, moltes famílies franceses han conegut l’oferta turística de la Costa Daurada, més concretament, de Salou, Cambrils i Vila-seca, la Pineda platja.
El francès va ser el principal mercat internacional que va visitar la demarcació de Tarragona durant el 2024. Així, van realitzar un 12,3% del total de les pernoctacions turístiques, és a dir, més de 2,5 milions. Unes dades ja similars a les d'abans de la pandèmia. Donada la seva proximitat per carretera, el francès és un mercat que aprofita per visitar la demarcació de Tarragona, tant per escapades de curta estada amb grups d’amics, com per a les vacances familiars d’estiu, així com per estades esportives.
Salons per als Comitès Econòmics i Socials
A més, durant el mes de març i abril, la Costa Daurada participarà en diversos salons on presenta la destinació als Comitès Econòmics i Socials de França (CSE). En aquests casos, representants de la majoria de grans i mitjanes empreses acudeixen a aquests salons que els permeten conèixer proveïdors de tots els sectors d’activitat i, posteriorment, ho ofereixen als milers de treballadors que representen. A través del Pla Conjunt de Promoció, la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-, i els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils i Vila-seca, assisteixen en aquests salons amb un estand propi per tal de reunir-se amb els representants dels CSE i donar-los tota la informació sobre la destinació. Posteriorment, els CSE preparen paquets turístics bonificats per als treballadors i treballadores de les seves empreses. L’objectiu d’aquesta acció de promoció és donar a conèixer als representants dels treballadors de grans empreses franceses les diferents opcions i novetats que, tant empresaris com Patronats de Turisme, han preparat per enguany.
Fidelitzar la recuperació del mercat francès
Un dels objectius del Pla de Promoció Conjunt per aquest 2024 és fidelitzar la recuperació del mercat francès. Amb aquesta acció de promoció es pretén captar grups. Així, la Costa Daurada participarà en el Saló Eluceo de Bordeus el 13 i 14 de març, Lió el 10 i 11 d’abril, Rennes el 17 i 18 d’abril i, París el 9 i 10 d’octubre. A més, el 21 i 23 d’octubre, el PortAventura Convention Centre acollirà la tercera edició de "Recontres des CSE", un workshop on els representants dels treballadors de grans i mitjanes empreses de França visitaran la destinació i tindran reunions amb més de 40 expositors del territori.
Sisena assistència a l’IFTM de París
A través del Pla Conjunt de Promoció, la FEHT i els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, també assistiran per sisè any a la fira IFTM Top Resa, la fira del sector turístic només per a professionals més rellevant de França que es realitza a París, amb un estand propi.
El pla conjunt de promoció
Totes aquestes accions de promoció s'emmarquen dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.
Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l'encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Per a l’any 2024, el pla té un pressupost de 900.000 euros.