Informació general

Educació

El sistema Amara Berri de l'escola Mas Clariana, projecte finalista del Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET)

Des d'avui i fins el proper divendres, més de 140 experts i investigadors d'arreu del món es donaran cita a Tarragona en aquest fòrum impulsat per les universitats catalanes i la Universitat d'Andorra

Per Redacció

Imatge d'arxiu d'una aula de tecnologia de l'escola Mas Clariana
Imatge d'arxiu d'una aula de tecnologia de l'escola Mas Clariana | Berta Ruiz

El projecte Amara Berri de l'escola Mas Clariana és un dels cinc finalistes del FIET (Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia) que, des d'avui i fins el proper divendres, tindrà lloc a Tarragona. En l’era de la Intel·ligència Artificial, la comunitat educativa es troba en ple debat sobre com cal fer la transformació digital als diferents nivells educatius. El Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET), que coordina la URV i impulsen les universitats catalanes i la Universitat d’Andorra  amb el finançament del Departament d’Educació de la Generalitat, pretén posar en comú les evidències sobre els impactes de la digitalització i la IA en l’educació i en la transformació de la societat. Durant aquests dies es reuniran 140 experts i investigadors d’institucions d’arreu del món, així com professorat, famílies i responsables polítics. El fòrum consta de dos dies de treball tècnic de figures de rellevància nacional i internacional relacionades amb l’aplicació de les tecnologies digitals a l’educació que analitzaran la perspectiva dels propers cinc anys, i dos dies més oberts al públic general.

L’aplicació de tecnologies digital és un fet a tots els centres educatius. Molts d’aquests han desenvolupat projectes d’innovació pedagògica amb tecnologies digitals que han suposat una millora en l’adquisició de competències de l’alumnat o en l’organització institucional. Per això, el Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia ha convocat el premi FIET Centres Transformadors, per donar visibilitat i reconèixer els centres educatius que poden ser referents en aquest camp a Catalunya. L'escola Mas Clariana és un dels cinc projectes finalistes amb la seva proposta de "Sistema Amara Berri. Competència digital".

Sistema Amara Berri a l'escola Mas Clariana

Segons han informat des de l'escola a revistacambrils.cat, "el curs 2015-16 es va proposar implementar el Sistema Amara Berri a la nostra escola.
Aquest Sistema es defineix com un projecte global per al desenvolupament de competències. El que hem fet és donar coherència i sentit a la teoria pedagògica. Hem portat la societat a l’aula, a través del disseny d’activitats competencials, significatives i funcionals per a l'alumnat. Un treball per competències des d’una metodologia i una avaluació competencials, afavorint que tot l'alumnat aprengui més i millor. Aquest projecte de l’escola Mas Clariana pretén principalment incrementar l'ús didàctic de les tecnologies en el procés d'ensenyament i aprenentatge. Això es treballa mitjançant el Departament de mitjans de Comunicació, ja que en aquesta escola no només hi ha ordinadors a les aules de les pròpies àrees, també hi ha un Departament de Mitjans de Comunicació el qual constitueix el nucli fonamental del Sistema pedagògic Amara Berri. Aquesta és una aula que està distribuïda en quatre contextos diferents: estudi de gravació de TV, cabina de Ràdio, el context de Revista del centre amb publicació mensual i l’espai d’edició de Web de l’escola".

Imatge d'una trobada del FIET (Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia) (Foto: Cedida URV)

 

Comenta aquest article