Mobilitat
Cambrils comptarà amb mil places noves d'aparcament aquest estiu
Un dels pàrquings dissuasius que es preveu que entri en funcionament és el de l'antiga N-340, davant la rotonda del Rotary, mentre que el de la zona de la Fontcoberta ampliarà la seva capacitat
L'equip de govern de l'Ajuntament de Cambrils posarà fil a l'agulla al problema de l'aparcament amb la creació de mil places noves que es distribuiran entre el solar de l'antiga N-340 i la zona de la Fontcoberta. Així es reflecteix als pressupostos per al 2024, que s'han d'aprovar inicialment aquest proper divendres i que inclou una partida de 145.000 euros.
El regidor d'Urbanisme i Obra Pública, Enric Daza, ha avançat a revistacambrils.cat que el projecte que es vol tirar endavant abans de l'estiu és el pàrquing dissuasiu al solar de l'antiga N-340, davant la rotonda de l'antiga N-340 amb la carretera de Montbrió. Fa un parell d'anys ja es va anunciar la posada en marxa d'aquest aparcament que ara es vol fer realitat per donar resposta a la manca d'aparcament que té el municipi, que en els darrers anys ha perdut centenars de places.
"S'ha de fer l'adequació inicial en aquest solar, però abans hem de fer una reunió per formalitzar el conveni amb la propietat, ara estem pendents d'aquest tràmit", explica el regidor. El pàrquing, que es preveu que hi hagi 250 places, connectarà amb l'avinguda de Mestral per poder arribar en pocs minuts a la platja i a la zona del Port.
"Preveiem que sigui un aparcament amb arbrat perquè també sigui un refugi climàtic, amb paviments tous i en la línia de la sostenibilitat. Depenem d'aquest conveni per condicionar la zona i que també doni servei als veïns de l'Eixample Vila", apunta Daza, que afegeix que la intenció és tenir-ho tot a punt "abans de l'estiu".
Ampliació del pàrquing de la Fontcoberta
El govern de l'Ajuntament de Cambrils ja va comunicar, pocs dies d'arrancar el mandat, que l'aparcament era una "prioritat absoluta". Una altra zona que guanyarà places serà el pàrquing dissuasiu de la Fontcoberta. Com exposa el regidor d'Urbanisme i Obra Pública, el POUM ja preveia aquesta ampliació i s'espera que aquest espai sigui clau un cop es facin les adequacions contemplades per les obres del tramvia, que elevaran el pont del carrer del Camí de Sant Joan i enllaçarà directament amb l'aparcament del Regueral. "Estem ansiosos perquè es faci aquesta obra", reconeix.
Daza diu que la política d'aparcaments que té el govern va "més enllà" i per aquest motiu ja s'estan reunint amb els diferents actors per estudiar diferents possibilitats. Una d'elles és la d'habilitar aparcaments soterrats amb una concessió privada. "L'espai ideal seria a les places bessones -plaça de Francesc Macià i plaça de Lluís Companys- i en una segona fase, a l'avinguda de Baix Camp, entre l'Ermita de la Mare de Déu del Camí i la Fonda Montserrat", assenyala.
Uns pàrquings que donarien resposta als veïns que no disposen d'un estacionament privat i que actualment tenen forces problemes. "És una qüestió que ens preocupa molt i amb aquesta opció es podrien negociar places pels veïns. Són barris -Eixample Platja i la Pallissa- que necessiten una millora. S'han d'arranjar els carrers, modernitzar-los, especialment el barri de l'Eixample Platja, que necessita oxigen i l'aconseguirà amb el tramvia", manifesta.
El govern està obert a escoltar noves propostes per part d'entitats i veïns. "Nosaltres tenim força interès i ho estem treballant, esperem tenir èxit", clou el regidor.