Música
Els cors Zaria i Zariagaz completen l’intercanvi amb la Coral Verge del Camí actuant a la Cripta
Els conjunts bascos, sota la batuta d’Imanol Elizasu, van oferir un programa variat amb molts matisos musicals
La Cripta va ser, ahir al vespre, la casa d’acollida dels cors Zaria i Zariagaz d’Errenteria. Aquestes agrupacions guipuscoanes van oferir un concert a la sala cambrilenc amb motiu de l’intercanvi que va portar la Coral Verge del Camí a Euskadi el mes de desembre. El cercle es va tancar ahir amb una actuació que va agermanar els dos conjunts com estan agermanades les seves respectives nacions.
Els cors Zaria i Zariagaz —formats a l’escola coral Zaria Koru Eskola— van oferir un programa variat, que va tocar des de la música religiosa al pop-rock. Vam obrir el concert tres peces del renaixement europeu on els baixos de l’agrupació basca van construir els fonaments d’una catedral musical que va omplir la Cripta d’harmonia. Aquesta harmonia semblava impregnada en els cantors bascs, que van demostrar una gran adaptació a l’acústica de la sala i un gran encaix entre ells mateixos. Els individus van diluir-se dins d’un gran cos que respirava conjuntament. Va tancar el bloc religiós un fragment de la Missa en do menor de W. A. Mozart.
Després va ser el torn del folklore basc, gènere del qual es van interpretar quatre cançons per part de diferents conjunts de veus masculines i femenines per separat. Per tancar aquesta part del concert, els cantaires de la Coral Verge del Camí es van sumar als que ja eren sobre l’escenari per cantar la coneguda cançó Nerea izango zen, que els cambrilencs ja han integrat al seu repertori.
En el tram final del concert, els cors Zaria i Zariagaz van interpretar dues cançons sense estar sota la batuta del director, Imanol Elizasu, i acompanyant la música de coreografies de gran complexitat rítmica que van despertar l’admiració del públic que, per cert, va omplir totes les butaques de la Cripta.
El darrer bloc del concert va fer un salt cap a la música més moderna, amb cançons de The Beatles i Queen. A part del piano, que ja havia servit d’acompanyament en moltes cançons sota les mans de Elizasu, en aquest moment del concert també es va donar espai a una guitarra espanyola i una elèctrica per acompanyar dues de les darreres cançons. Després de la interpretació de Bohemian Rapsody, el públic va agrair amb un llarg aplaudiment l’actuació de les corals basques. Els cors Zaria i Zariagaz van correspondre amb dos bisos que van tancar un concert d’agermanament musical.